استانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دبیر جشنواره خبر داد: برگزاری هشتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران در مشهد مقدس/ هدف ارتقای سطح مجریان کشور است

کد خبر : 15807

دبیر هشتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران گفت: هدف این جشنواره، ایجاد رقابت و هم افزایی صنفی است و دوره هشتم جشنواره همه حوزه های اجرا را پوشش داده است.

به گزارش صبح مشهد؛ احسان ابراهیمی، در نشست خبری هشتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران ملقب به جشنواره سعدی، با تاکید بر این که در جشنواره تمامی کادر اجرایی از خود هنرمندان عرصه اجرا هستند، گفت: تلاش شده که کار کاملا تخصصی باشد و کسی را خارج از عرصه اجرا به کار نگیریم.
وی با اشاره به لزوم همکاری رسانه ها برای بازتاب هرچه بهتر این رویداد فرهنگی، مطرح کرد: جشنواره میان مجریان کشور به ایران مجری معروف شده و از دو سال پیش ملقب به جشنواره سعدی شد، این جشنواره تنها همایش و گردهمایی رسمی مجریان فارسی زبان دنیا در این سطح وسیع است.
دبیر هشتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران از پرداخت جشنواره به حرفه ای ها و اهالی عرصه اجرا خبرداد و افزود: این جشنواره یک آکادمی استعدادیابی نیست.
دوره هشتم آن به احترام امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می شود
وی از ویژگیهای این دوره به ارزیابی گرایش های تخصصی مجری رسانه و مجری صحنه اشاره کرد که اجرای صحنه سخت تر و تخصصی تر است و تمرکز جشنواره نیز بر روی این شاخه بیشتر شده.
وی از مشکلات صنف مجریان در کشور گلایه داشت و گفت: مجریان، صنف هنری هستند که همه به دشواری آن اذعان دارند، هیچ متولی ندارد، نه ارشاد و نه صداوسیما مجریان را از خود نمی دانند؛ حقوقی شامل حال آن ها نمی شود مثلا بیمه هنرمندان ندارند و در این بخش خلا قانونی بسیاری داریم.
ابراهیمی هم چنین به نبود سازمانی جهت تایید صلاحیت و ارائه گواهینامه خبرداد و افزود: جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران با هدف مرور تشکیلاتی که برای مجریان افتاده و تقویت رقابت و هم افزایی صنفی برگزار می شود.
وی از ارتقاء سطح این جشنواره به جشنواره مادر خبر داد و افزود: دوره هشتم جشنواره سعدی، به سطح مادر ارتقاء یافته و همه اقشار در آن دیده شده، برای نخستین بار در غیر پایتخت و مشهد برگزار می شود، تا امروز از همه استان ها ثبت نام کننده داشتیم و پیش بینی ما حضور ۵۰۰هنرمند است.
ابراهیمی از اختصاص ۱۲بخش رقابتی در هشتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۵۰هنرمند شرکت کردند؛برخی بخش های جشنواره عبارتند از: ۱۰مجری برتر ایران، مسابقه عمومی مجریان ایران، مجریان نوکار یک ساله،بخش بداهه، بخش رقابتی پایتخت فرهنگی جهان اسلام با موضوع مشهد مقدس، قسمت خوانندگان صحنه اعم از پاپ و سنتی خوان، خندانندگان صحنه و طنز، مجریان حوزه کودک، نوجوان و نونهال که حتی مجری یک ۵ ساله هم ثبت نام کرده است.
وی به تجلیل پیشکسوتان و چهره ماندگار جشنواره سعدی اشاره داشت و بیان کرد: تجلیلی داریم با نام “چکاوک زرین” که به چهره ماندگار کشور اعطا می شود و تاکنون به هنرمندانی هم چون: حسن شمشادی خبرنگار ایران در سوریه، هرمز شجاعی، مریم نشیبا و منوچهر نوذری اهدا شده است و امسال مرحوم رضاپور، مرحوم احمد قائمی و ۴ شخصیت دیگر به عنوان چهره ماندگار  از تجلیل شوندگان هستند.
دبیر هشتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران با بیان تقویم اجرایی جشنواره، اعلام کرد: از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه، پردیس سینمایی اطلس میزبان رقابت هاست، ۲۸ فروردین نیز روز آموزشی هنرمندان است، روز جمعه که اختتامیه جشنواره در آن برگزار می شود، به نام “شو آف” و روز تعطیلی صحنه مجریان در تقویم ثبت خواهد شد؛ از میهمانان قطعی افتتاحیه خانم فریبا علومی یزدی به عنوان رئیس افتتاحیه هستند.
وی با توضیح جزئیات این جشنواره ادامه داد: تیم داوری از حدود بیست استان انتخاب شدند و حدود ۵۰میهمان ویژه داریم، رشد بخش های مسابقه ۳۰۰ درصد بوده، جایزه نقدی یا شبه نقدی هم داریم، صنف پر از تشریفات مجریان خود هیچ تشریفاتی ندارد و اسپانسر نیاز بوده که بسته به آن ها جوایز تایین می شود، قول هایی از سوی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دادند و خواستیم که جشنواره استقلال خود را حفظ کند به همین دلیل از مشارکت های بیرونی هم استفاده شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن