اجتماعیزندگی

یادداشت روز؛ دست و پا زدن جنایتکاران در منطقه برای بقا!

کد خبر : 15797

نویسنده : حسین دشتبان، فعال سیاسی و فرهنگی
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا ﴿۸۱/اسرا ﴾
در روزهای اخیر شاهد ادامه سیاست های خصمانه و حیله گرانه ی امریکا ، فرانسه و انگلیس که البته در مجامع بین المللی و حق جو ، نخ نما شده است، بودیم.
اقدام روانی و نظامی که به یکباره اول از سرسخن و قدرت نمایی عرض اندام میکرد و در ادامه شاهد تحرکات نقطه ای و محدود بودیم.
این اقدامات علیه سوریه با هدف تاثیرگذاری بر افکار متحدین سوریه و مجاب کردن برای بازگرداندن آن ها روی میز مذاکرات است .این اقدام های نظامی و محدود در ادامه قدرت نمایی و بقا می باشد که این مدلی از تاکتیک جنگ نظامی و روانی است.
حال باید نظاره گر باشیم از سوی متحدین سوری که اولا سرموضع حق ایستادگی کنند و ثانیا جواب هوشیارانه بدهند و عجولانه عمل نکنند.
از سوی دیگر با این اقدامات مضحک و محدود امریکا ، فرانسه و انگلیس می خواهند ایران را از طریق میز مذاکرات و فشارهای منطقه ای محک و به اصطلاح تک بزنند.
درهیاهوی این بازی سیاسی – نظامی باردیگر شاهد این بودیم که رهبر معظم انقلاب با سخنان حکیمانه و هوشمندانه خود معادلات کشورهای متخاصم را برهم زدند.
این مدیریت داعیانه و شجاعانه حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) مثل همیشه چراغ راه و در دفع خطرها و دسیسه ها موثر بوده است.
همچنان که فرمودند: حمله به سوریه جنایت است امریکا همچون گذشته قطعاً شکست خواهد خورد و در ادامه فرمایشات به این نکته مهم اشاره کردند: بنده صریحاً اعلام می کنم رئیس جمهور امریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکار هستند و این تجربه به ما آموخته است که عقب نشینی، مشوق دشمن است و ایستادگی، موجب عقب رفت آن خواهد شد.
از سخنان مقام معظم رهبری می توان باردیگر نسخه شفابخش و نکات کلیدی را دریافت:
۱-جمهوری اسلامی ایران در راهبرد کلیدی خود و آن هم در دفاع از مظلوم متعهد و پافشاری می کند
۲-برملا کردن نقشه و جنایت کشورهای متخاصم
۳-مسئولان بدانند با توجه به تجارب قبلی ، عقب نشینی از مواضع باعث گستاخی آن کشورها میشود.
۴-توسعه وحدت نه تنها در سطح داخلی بلکه کشورهای اسلامی هم به این مهم توجه داشته باشند
۵-لزوم اقدام هوشیارانه مسئولان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن