اجتماعیزندگی

استاندار خراسان رضوی در نشست طرح ملی فرهنگ میزبانی ایرانی – اسلامی با رویکرد گردشگری سلامت و معرفی سفیران اوتیسم اظهار کرد: دولت نیازمند همکاری بخش خصوصی در رفع مشکلات است

کد خبر : 15692

استاندار خراسان رضوی گفت: یقینا دولت به تنهایی نمی تواند مسائل اجتماعی را کفایت و مدیریت کند و برای رفع مسائل کشور نیازمند همدلی و هم افزایی بخش های مختلف به ویژه بخش خصوصی است.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا رشیدیان شامگاه جمعه در نشستی با عنوان طرح ملی فرهنگ میزبانی ایرانی – اسلامی با رویکرد گردشگری سلامت و معرفی سفیران اوتیسم، افزود: خوشحالیم که در خدمت دوستانی از خیرین و فعالان اقتصادی بخش خصوصی هستیم و این گردهمایی را مصداق ‘تعاونوا علی البر و التقوی’ می دانیم.
وی گفت: هدف مشترک همگان از قول قرآن کریم، حیات طیبه و ساخت شهر و روستایی انسانی و اسلامی است.
استاندار خراسان رضوی با تقدیر از خیرین حوزه اوتیسم در استان، بویژه جواد موحدیان و همسرش افزود: باید خیرین امروز را شناخت و نسبت به رفع موانع کاری آنها و کسانی که به آنها تمسک می جویند، اقدامات لازم را انجام داد .
رشیدیان همچنین تاکید کرد: در این سالها شاهد گسترش فرهنگ میزبانی در روستاها در قالب بوم گردی و در شهرها در قالب سامانه های فرهنگ میزبانی بودیم و امسال در مجموع دستگاه های متولی اقدامات خوبی در ارائه خدمات به مسافران و زائران نوروزی مشهد داشتند که جا دارد از شورای شهر و شهرداری این شهر تقدیر شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: امروز حکمرانی خوب ، حکمرانی خدمتگزار است لذا تشکیل دولتها و حکومتهای بزرگ، بوروکراسی را به همراه آورد که در روزگار ما مخل خدمت شده است و به همین خاطر امروز می گویند دولت کوچک در خدمت رسانی زیباتر و موفق تر است .
سیدجواد حسینی با اشاره به فعالیت هزار و ۱۶۲ تشکل غیر دولتی در استان افزود: این مشارکت مردمی در سمن ها برای کوچک کردن نقش دولت و بزرگ کردن نقش مردم است که برخی فعالیتهای خیرین در بخش سلامت در قالب تعدادی از همین سمن ها شکل گرفته است.
وی همچنین به جایگاه اقتصاد گردشگری سلامت اشاره و بیان کرد: امروز در آمارها آمده است حدود ۲۷ درصد گردشگری به بخش سلامت اختصاص دارد. مشهد مقدس با داشتن ۱۲ بیمارستان که دارای گواهینامه بین المللی اند، می تواند در بخش گردشگری سلامت نقش بسزایی در این عرصه ایفا کند.
در پایان این مراسم لوح سفیران اوتیسم به استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد تقدیم شد و از جمعی از خیران حوزه سلامت در بخش خصوصی نیز یاد و تجلیل شد.
اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می شود. علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد.
این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان دشوار می سازد و در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگرانه در آنان دیده می شود. در این افراد حرکات تکراری دست زدن، پریدن، پاسخ های غیرمعمول به افراد، دلبستگی به اشیاء و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممکن است در حواس پنجگانه نیز حساسیت های غیر معمول از خود نشان دهند.
۷۴ مرکز اوتیسم در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۶ مرکز در استان ۶٫۵ میلون نفری خراسان رضوی فعالند که برخی به صورت خیریه نیمه وقت و یا ۲۴ ساعته ارائه خدمت می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن