اقتصادیزندگی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: افزایش بیش از ۵۱ برابری صادرات استان به اندونزی

کد خبر : 15613

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از استان به کشور اندونزی در ۱۱ ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۵۱ برابر افزایش داشته است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدعلی امیرفخریان اظهارداشت: صادرات کالا از استان به این کشور در ۱۱ ماهه سال ۹۵ به میزان ۱۴۴ کیلوگرم و به ارزش ۸۶۴۴۳ دلار بوده که در مدت مشابه سال ۹۶ به میزان ۱۵۶۷۲۵۵۹ کیلوگرم به ارزش ۴۴۲۳۲۶۰ دلار رسیده است.
وی افزود: صادرات کالا به اندونزی شامل فیروزه و شمش آهن و فولاد و غیره بوده است که افزایش صادرات به اندونزی متاثر از آغاز صادرات فولاد و آهن به  این کشور بوده است.
امیرفخریان گفت: در سال های اخیر کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان بازار هدف صادراتی مورد توجه استان قرار گرفته و صادرات به این کشورها از رشد مناسبی برخوردار بوده است و در حال حاضر هنگ کنگ به عنوان پنجمین مقصد صادراتی کالاهای استان می باشد و سایر کشورهای حوزه از ظرفیت افزایش صادرات برخوردار می باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن