اخبار مهماقتصادی

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در جمع خبرنگاران مشهد مطرح کرد: ۳۰ هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شد

کد خبر : 15577

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: از ۱۵ اسفند پارسال تاکنون ۳۰ هزار پرونده در این سازمان تشکیل و متخلفان ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش صبح مشهد، سید یاسر رایگانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: این تخلفات در تمام حوزه های نظارتی شامل فعالیت اصناف بهداشتی، خدماتی و عرضه کننده کالا، قاچاق کالا و ارز رخ داده و بیشترین تخلفات در حوزه اصناف و مربوط به عدم صدور فاکتور و درج نکردن قیمت بوده است.
وی اظهار کرد: در مدت مزبور این سازمان با چهار هزار و ۱۶۶ تیم بازرسی مشترک با ادارات استاندارد، دانشگاه های علوم پزشکی و اصناف همکاری داشته و ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره بازرسی انجام داده است.
وی گفت: از کل پرونده های رسیدگی شده در این مدت سه هزار و ۱۷۹ پرونده قاچاق بررسی و متخلفان هزار و۹۰ میلیارد ریال جریمه شدند.
رایگانی افزود: خراسان رضوی پس از تهران موفق ترین استان در اجرای طرح نظارت نوروزی تعزیرات حکومتی بوده است.
وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه این اداره در تعطیلات نوروزی مربوط به پرونده های سلامت محور است که در این ارتباط ۶ هزار پرونده مربوط به سالن های غذاخوری، اغذیه فروشی ها و اماکن مرتبط با مواد غذایی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشت گفت: در این زمینه این اداره در خط مقدم رسیدگی به تخلفات است اما باید در نظر داشت که سازمان تعزیرات حکومتی کاشف تخلفات نیست و تنها رسیدگی کننده به تخلفات ارجاع داده شده از نهادهای کاشف همچون گمرک، مرزبانی، نیروی انتظامی و اصناف است.
رایگانی افزود: اولویت اصلی این سازمان مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و مهمترین سیاست ما در سال جاری این است که خود را در اختیار مردم قرار دهیم تا آنان بتوانند راحت تر تخلفات صورت گرفته را گزارش و پیگیری کنند.
وی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف مکانیزه کردن سامانه ها در دستور کار قرار گرفته که راه اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۳۵ و تلفن سه رقمی ۱۳۵ از آن جمله است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن