اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همزمان با شب میلاد جواد الائمه (ع)؛ حرم مطهر رضوی گلباران شد

کد خبر : 15563

همزمان با شب میلاد حضرت امام محمد تقی، جواد الائمه (ع)، زائران و مجاوران، صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، پدر بزرگوار امام نهم شیعیان را گلباران کردند.

به گزارش صبح مشهد، زائران و مجاوران بعد از اذان مغرب و اقامه نماز جماعت، جشن بزرگ میلاد حضرت جواد الائمه (ع) را با گردهمایی در میدان شهدای مشهد و در دست گرفتن شاخه های گل آغاز کردند.
این جشن از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و کانون فرهنگی – هنری جواد الائمه (ع) با عنوان ‘جشن بزرگ پدران و پسران رضوی’ برنامه ریزی شده بود.
زائران و مجاوران در حالی که شاخه های گل در دست داشتند، حرکت خود را از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کردند و گروه های سرود و مولودی خوانان این گروه را با نواهای نشاط آور تا بارگاه منور رضوی همراهی نمودند.
زائران و مجاوران پس از ورود به حرم مطهر رضوی مورد استقبال خادمان مضجع شریف ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرار گرفتند و با تشرف به حرم مطهر آن حضرت و گلباران نمودن صحن و سرای حرم و عطر آگین کردن فضا، در ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت امام جواد (ع) حضور یافتند.
اجرای سرود و همخوانی توسط گروه نسیم قدر و شعرخوانی و قرائت دعای توسل از دیگر برنامه های جشن بزرگ ‘پدران و پسران رضوی’ در شب میلاد امام جواد (ع) در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بود.
خادمان مستقر در ایستگاه صلواتی واقع در باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی نیز از زائران و مجاوران پذیرایی کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن