اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی: ورود بیش از ۲ میلیون و ۹۰۳ هزار مسافر نوروزی به مشهد طی هفته گذشته

کد خبر : 15539

۲۷۰ هزار و ۴۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد مقدس وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۱٫۲ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود ۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۱۶ نفر به مشهد از روز ۲۵ اسفند تا دوم فروردین ماه جاری خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶٫۳ درصد رشد دارد.
وی افزود: ۳۸۶ هزار و ۸۶۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۴٫۵ درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده‌اند را نیز ۹۲ هزار و ۷۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۷٫۹ درصد کاهش دارد.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده‌اند هم ۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۲۸ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۷٫۵ درصدی مواجه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین، ۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۱۶ نفر به این کلانشهر وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۵٫۹ درصد رشد دارد.
فروزان افزود: ۲۷۰ هزار و ۴۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد مقدس وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۱٫۲ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که با رشد ۴٫۵ درصدی همراه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به مشهد مقدس وارد شده‌اند را نیز ۹۲ هزار و ۴۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۷٫۸ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده‌اند هم ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۵۶ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۷٫۵ درصدی مواجه بوده است.
شایان ذکر است؛ متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان ۶۸۹ هزار و ۹۲۳ نفر و این آمار برای مشهد مقدس ۴۱۴ هزار و ۷۴۵ نفر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن