اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد: امسال ۱۷۳ هزار شغل در بخش گردشگری ایجاد می شود

کد خبر : 15523

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال با تکلیف رئیس جمهوری، ایجاد ۱۷۳ هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا علی اصغر مونسان، پنجشنبه در آیین آغاز جشن ملی نوروزگاه در آرامگاه فردوسی اظهار کرد: دولت دوازدهم موضوع گردشگری را جزو برنامه های ویژه خود می داند و با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در جهان امروز و رتبه سوم آن در اقتصاد دنیا، توسعه صنعت گردشگری از اولویت های مهم کشور است.
وی بیان کرد: میزان ورود گردشگر به کشور حدود پنج میلیون نفر در سال است که به هیچ وجه در شان کشور و متناسب با ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و جاذبه های کم نظیر ایران نیست.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها با کمترین جاذبه و قدمت تاریخی، سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر دارند، افزود: باید با توجه به داشته ها و ظرفیت های بالای تاریخی کشور برای جذب گردشگر بیشتر تلاش کنیم.
مونسان تاکید کرد: در این راستا با توجه به اولویت بخش گردشگری به دستور رئیس جمهوری در سال جاری ایجاد ۱۷۳ هزار شغل جدید در این حوزه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپرده شده است.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد درآمد و رشد اقتصادی، موجب توسعه فرهنگی و معرفی فرهنگ ایران به جهان می شود، افزود: این صنعت در حوزه دیپلماسی نیز اهمیت بسزایی دارد و موجب نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر می شود.
وی بیان کرد: سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری ۲٫۵ برابر دیگر حوزه ها است که نشان از اهمیت این صنعت در دنیای امروز دارد.
مونسان تاکید کرد: کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند با توجه به ایجاد تحول در همه بخش های اقتصادی تنها ۲ حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری در این روند تحولی، رشد بالایی را تجربه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه همکاری با شهرداری ها یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران کل میراث فرهنگی در استانها است، افزود: بخش مهمی از گردشگری مربوط به فعالیت های شهری و موضوع فعالیت شهرداری ها است که افزایش همکاری با شهرداری ها را از اهمیت فراوانی برخوردار می کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: حوزه گردشگری حوزه ای فرابخشی است و یک سازمان به تنهایی متولی آن نیست و همکاری میان بخش ها و دستگاه های مختلف در این بخش لازم و ضروری است.

تقدیر از مدیریت شهری برای فضا آرایی و گل‌آرایی شهر مشهد در نوروز
همچنین و در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بازپیرایی ۶ هکتار از پیش‌خوان آرامگاه فردوسی، معاون رئیس جمهوری با تقدیر از اقدامات شهرداری و شورای شهر مشهد افزود: از نگاه فرهنگی استاندار، شهردار و همچنین شورای شهر مشهد در توجه به توس تشکر می‌کنم.
علی اصغر مونسان اضافه کرد: برای این که دغدغه شهردار مشهد در زمینه توجه بیشتر سازمان میراث فرهنگی به منطقه تاریخی توس رفع شود اعلام می‌کنم نگاه ما به این موضوع تغییر کرده و به دنبال این هستیم مشارکت همه دستگاه‌ها را داشته باشیم.
مونسان تصریح کرد: با توجه به گستردگی اماکن تاریخی و آثار فرهنگی و هویت ملی کشورمان تتها اعتبارات میراث فرهنگی برای حفظ و ساماندهی آنها کفایت نمی‌کند و سایر دستگاه‌ها نیز در این مسیر باید ما را یاری کنند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: خوشبختانه نگاه شهرداری‌ها به آثار و ابنیه تاریخی تغییر کرده است و اکنون شهرداری‌ها بیشتر از ما دغدغه حفظ این آثار را دارند.
وی با بیان اینکه ضمن تشکر از شهرداری مشهد برای داشتن دغدغه فرهنگی اظهار کرد: نگاه ما همراهی و همکاری کامل با مدیریت شهری است و از شهردار و شورای شهر می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی وهویت ملی داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن