اخبار مهماستانیاقتصادی

در نشست خبری مشترک شهردار شاندیز و رئیس میراث فرهنگی مطرح شد؛ جشنواره میراث ایرانیان در شاندیز برگزار می شود

کد خبر : 15478

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاندیز گفت: جشنواره میراث ایرانیان با ۹۰ غرفه از ۲۹ اسفند الی ۱۵ فروردین در شاندیز برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد، علی اکبر احمدزاده رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاندیز امروز(۲۷ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش نوروز باستانی با اشاره به اینکه جاذبه های متعدد طبیعی و فرهنگی در شاندیز بسیار است و روحیه خوب مردم باعث شده سالانه ورود گردشگران افزایش یابد، گفت:در سال ۸۳ شاندیز به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شد چرا که این شهر در حوزه تاریخی و طبیعی پتانسیل های فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف می تواند شرایط خوبی را برای معرفی این شهر و همچنین وضوح و ماندگاری گردشگران فراهم کند، اظهارداشت:جشنواره میراث ایرانیان به عنوان یک مقدمه ای است برای اجرا و برگزاری رویدادها و جشنواره های دیگر در این شهر چرا که شاندیز ظرفیت برگزاری جشنواره های بزرگ را حتی به صورت ماهانه دارد.

احمدزاده ادامه داد: در تابستان سال جاری هفته فرهنگی طقبه و شاندیز برگزار شد و بعد از آن این شهر به عنوان میزبان هفته های فرهنگی شهریتانه های استان برگزیده شد که ۲۸ شهر از اردیبهشت سال آینده برنامه های خود را انجام می دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاندیز با اشاره به اینکه برای جشنواره میراث ایرانیان با همکاری ادارات مختلف ۳ ماه برنامه ریزی شده، افزود:از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین جشنواره میراث ایرانیان در ۹۰ غرفه شامل صنایع دستی، سوغات، موسیقی مقامی و برگزاری مسابقات مختلف میزبان بازدیدگنندگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با اهداف تقویت وحدت و اتحاد، احیای هویت فرهنگی و تاریخی و ارتقاء امنیت برگزار می شود، ادامه داد:سنگ نگاره های تاریخی مسیر شاندیز تا زشک، قلعه و قبرستان ویرانی، قلعه چاهشک، و زشک به عنوان بناهای ثبت شده ملی هستند همچنین در سال ۹۵ شیشلیگ شاندیز هم ثبت معنوی گردید.

بودجه سال آینده شهرداری شاندیز ۳۷ میلیارد تومان است

شهردار شهر شاندیز هم با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری در این شهر بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: بودجه سال آینده شهرداری شاندیز ۳۷ میلیارد تومان است.

دکتر بهرام نکاحی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه متخصصین جامع الموضوع هستند، گفت:شاندیز به سبب رویکرد گردشگری و حجم میلیونی بازدید کنندگان در طول سال نیازمند ایجاد بستر مناسب برای ارئه خدمات به زائران و مجاوران است که به صورت خودجوش و پراکنده اقداماتی رقم خورده است و شامل مراکزی می باشد که عموما خدمات رستورانی از سوی بخش خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه پروژه های بزرگی در حال احداث هستند که امیدواریم بتوانیم به جامعه بزرگ مخاطبین خدمت نماییم، اظهارداشت:مجموعه پارک طبیعی شاندیز بالغ بر ۴۰ هکتار وسعت دارد و یکی از منحصر به فردترین سایت های شهری است که قابلیت های رودخانه، فضای سبز را دارد که می تواند در حوزه گردشگری شهر زیر ساخت ایجاد نماید.

نکاحی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهر شاندیز در حوزه جذب سرمایه گذار هدف گذاری میان مدت و کوتاه مدت خود را با همکاری سایر دستگاهها انجام داده، افزود: جشنواره میراث ایرانیان که کار مشترکی بین شهرداری و کانوئن افشین است از هدفهای کوتاه مدتی بوده که در حال تحقق است و از ۲۹ اسفند ال ۱۵ فروردین برگزار می شود.

شهردار شاندیز با تاکید بر اینکه نهایت همکاری و راهنمایی را از مجموعه میراث فرهنگی شهرستان داشته ایم، ادامه داد:جشنواره میراث ایرانیان با ۹۰ غرفه برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم جشنواره ای در خور شأن میراث ایرانیان برگزار کنیم همچنین مقدمه ای برای برگزاری جشنواره های دیگر حوزه گردشگری باشد.

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهر را بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان دانست و گفت:باید در حوزه جذب سرمایه گذار مدل های مختلفی را ارائه بدهیم لذا شهرداری در سال جاری اداره سرمایه گذاری و جذب مشارکت های را راه انداری کرده و امیدواریم طرح های مصوبی که دارای مجوز هستند را در سال آینده پیگیری و به اجرای آن سرعت بدهیم.

رجبعلی صاحبی رئیس شورای اسلامی شهر شاندیز هم در این نشست خبری گفت:شاندیز شهری گردشگری است که سالها میزبان زائران و مجاوران امام رضا(علیه السلام) است و زیر ساختهای فراوانی را در حوزه های مختلف دارد که شورای پنجم در حوزه سرمایه گذاری به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای زیرساختها و رونق گردشگری است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵ هزار اتومبیل سبک و ۱۶۰۰ خودروی سنگین در جاده شاندیز تردد می کنند، افزود: امیدورایم در آینده برای زائران و مجاوران امام رضا(علیه السلام) شهری زیبا بسازیم و در این راستان شورای شهر و شهرداری از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در این نشست محمد دوغانی عضو شورای اسلامی شهر شاندیز هم گفت:شاندیز به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته شده و یکی از بهترین مناطق خوش اب و هوای کشور است، شاندیز به دلیل داشتن پتانسیل های مختلف به خصوص صنعت غذا و مبلمان شهری و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای برگزار کننده جشنواره های خاص مطرح است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن