مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش: شهدا به عهد خود با خدا وفا کردند

کد خبر : 15440

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: شهدا اگر به غیر از خدا با کسی دیگر معامله کرده بودند، ضرر می‌کردند. آنان به عهد خود با خدا وفا کردند
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ علی جهانشاهی امروز ۲۴ اسفندماه در یادواره شهدای عملیات خیبر ۶۲ دانشگاه افسری امام علی(ع) اظهار کرد: امام راحل(ره) روز ۲۲اسفندماه روز بزرگرداشت شهدا و تکریم خانواده آن‌ها و روز شهید نامگذاری کردند، زیرا ما هرچه داریم از شهداست.

وی ادامه داد: شهیدانی که با اهدای جان خود شیرین ترین، بهترین و بزرگترین هدیه‌ای را که خداوند به آن‌ها داده بود در جهت دین اسلام، دفاع از کشور و در راه خدا اهدا کردند. شهیدانی که در دیدار نینوای امام حسین(ع) جان خود را تقدیم آستان جانان کردند و به عهدی که با خدای خود بستند وفا کردند.

جهانشاهی با بیان اینکه دنیای مادی همچون بازار است، عنوان کرد: در بازار معامله گرها دو طرف مردم هستند اما معامله‌ای که در اینجا صورت گرفته، یک طرف خدا و طرف دیگر مردان باایمان خدا یعنی شهدا هستند، چه معامله‌ای بهتر از اینکه شهدا با خدا معامله کرده‌اند که صاحب جان و مال آن‌ها خداست. اگر به غیر از خدا با کس دیگری معامله کرده بودند ضرر می‌کردند، بنابراین شهدا خود را برای بهشت به خدا فروخته‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهدا برکات زیادی داشته‌اند، تصریح کرد: اولین برکت برای خود آن‌ها بود، دومین برکت برای خانواده آن‌هاست. برکت سوم الگویی است که از شهدا گرفتیم، با توجه به اینکه در آغاز جنگ الگویی نداشتیم. برکت چهارم نیز این است که ما هرچه در ایران اسلامی داریم از برکت خون شهداست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران در جهان و منطقه به عنوان بازیگر اصلی بازی می‌کند و در جهان مطرح است به برکت خود شهداست و ما وظیفه داریم قدردان خون شهدا باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن