اخبار مهمدانش و فناوری

تبلت ها فعلا رجیستر نمی شوند

کد خبر : 15394

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز با بیان این که فعلا زمان مشخصی برای رجیستری تبلت های سیم کارت خور تعیین نشده است، از برنامه ریزی برای رفع موانع واردات رسمی تبلت های سیم کارت خور به کشور برای رجیستری خبرداد.

به گزارش صبح مشهد، دهقانی نیا درگفت وگو با خراسان درباره ادامه اجرای رجیستری  برای دیگر تجهیزات سیم کارت خور از جمله تبلت ، مودم ، دانگل ودستگاه های pos و… خاطرنشان کرد: در فرایند رجیستری ، تجهیزات تبلت نیز جزو کالاهای هدف ما محسوب می شود و طبق قانون  اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن این تجهیزات نیز الزامی است.وی با بیان این که اکنون موانعی بر سر راه  واردات این نوع کالا وجود دارد افزود:  به دنبال سازوکاری برای اجرای این قانون هستیم  بنابراین رجیستری این کالا  در اولویت مقتضی خودش  انجام خواهد شد . به طوری که باید با رفع این موانع ، تسهیل واردات صورت گیرد و پس از آن وارد کننده کالاهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کند و پس از ثبت  سفارش، رجیستری این کالا هم آغاز خواهد شد اما اکنون زمانی برای آن اعلام نشده است. وی تصریح کرد : به طور نمونه یکی از مشکلاتی که هم اکنون در واردات رسمی تبلت وجود دارد این است که تبلت های با برند تجاری معتبر با شارژر سه تیغه وارد کشور می شوند اما استاندارد کشور ما این شارژرها را نمی پذیرد و باید شارژر دو تیغه باشد.

اما مشکل این جاست که تولید این شارژرها از ابتدا به صورت سه تیغه بوده است که درحال مذاکره برای رفع این موضوع و موانع دیگر هستیم .

وی درباره دیگر دستگاه‌های سیم‌کارت خور از جمله  دانگل ،  مودم، pos و… نیزگفت :رجیستری این تجهیزات هنوز آغازنشده امابا توجه به این که درقانون ذکر شده است تمامی تجهیزات سیم کارت خوری که وارد کشور می شوند از قبیل گوشی وتبلت ، مودم ، دانگل و دستگاه های pos مشمول رجیستری هستند، به تازگی جلساتی  با وارد کنندگان دیگر تجهیزات سیم کارت خور داشته ایم و به آن ها اعلام کرده ایم باید  IMEI این تجهیزات را درسامانه جامع تجارت ثبت کنند تا وارد فرایند رجیستری شوند. براین اساس این دستگاه‌ها نیز درآینده نه چندان دورمشمول رجیستری می شوند. وی در عین حال اعلام زمان رجیستری برند سامسونگ را  که سهم عمده بازار موبایل کشور در اختیار آن است، به اوایل سال آینده موکول کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن