مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی: سن ازدواج به عدد عمر انسان بستگی ندارد! بلوغ نکاح معیار سن ازدواج است

کد خبر : 15388

استاد مشاوره خانواده با اشاره به آسیب هایی که نهاد خانواده را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: علت اصلی افزایش طلاق در جامعه این است که تعداد فرزندان خانواده ها کم بوده و نسلی که امروز به دوره ازدواج رسیده در ناز و نعمت تربیت پیدا کرده و در نتیجه جامعه پذیری را در منزل پدری تجربه نکرده است.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی؛ کارشناس مشاوره خانواده و استاد دانشگاه، شامگاه دوشنبه در جمع زوج های جوان شرکت کننده در شانزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶، به تبیین بایسته های اولیه زندگی مشترک پرداخت و اظهار کرد: زن و شوهر باید بدانند که زندگی نه همیشه شیرین است و نه همیشه تلخ! پس باید در تلخی ها صبوری داشته باشند.

این استاد مشاوره خانواده با اشاره به آسیب هایی که نهاد خانواده را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: علت اصلی افزایش طلاق در جامعه این است که تعداد فرزندان خانواده ها کم بوده و نسلی که امروز به دوره ازدواج رسیده در ناز و نعمت تربیت پیدا کرده و در نتیجه جامعه پذیری را در منزل پدری تجربه نکرده است.

وی با اشاره به رواج فردگرایی در جوانان نسل فعلی، یادآور شد: کسی که با سازوکار فردگرایی رشد کرده باشد، ازدواج اولین تجربه جامعه گرایی او خواهد بود و در نتیجه در برابر کوچکترین مسأله ای بحث طلاق را پیش می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: افزایش تعداد فرزندان باعث می شود آن ها رشد طبیعی خود را داشته باشند و در زمان مورد انتظار به بلوغ فکری دست پیدا کنند. قرآن کریم ریشه بلوغ را در ابتلا قلمداد می کند که در نقطه مقابل عافیت قرار دارد. ابتلا به معنای درگیر شدن انسان با زندگی است.

این کارشناس مشاوره خانواده افزود: کسی که گمان می کند نباید در زندگی هیچ سختی و رنجی را تحمل کند، در اشتباه است. رنج به عقیده دانشمندان مربی انسان است و قرآن کریم نیز ابتلای انسان را باعث رسیدن او به بلوغ مورد نیاز برای ازدواج معرفی فرموده است.

وی تأکید کرد: سن ازدواج به عدد عمر انسان بستگی ندارد؛ بلکه به رسیدن انسان به بلوغ نکاح وابسته است. آن چه در سن خاصی اتفاق می افتد، بلوغ جنسی است که در عموم افراد در سن خاصی انتظار آن وجود دارد اما بلوغ نکاح سن مشخصی ندارد. ممکن است فردی در چهارمین دهه زندگی خود هم هنوز به بلوغ نکاح نرسیده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پرهیز زوج های جوان از سخت گیری در زندگی مشترک، تصریح کرد: زن و شوهر باید یکدیگر را از آنچه حرام الهی است، بازدارند اما در سایر امور با یکدیگر مدارا داشته باشند. خشم انسان باید تقدس داشته باشد و فقط به خاطر اموری که توسط خدای متعال نهی شده، خرج شود.

این کارشناس مشاوره خانواده در بخش پایانی سخنان خود، آراستگی زن و شوهر برای یکدیگر را یکی از عوامل مهم پایداری زندگی مشترک قلمداد کرد و گفت: خودآرایی مرد برای همسرش عفت او را افزایش خواهد داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن