مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

به همت بنیاد سلامت رضوی صورت گرفت؛ ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی به ۷۰۰ نفر از محرومان حاشیه شهر مشهد

کد خبر : 15348

به همت بنیاد سلامت رضوی، خدمات رایگان دندان‌پزشکی به حدود ۷۰۰ نفر از اقشار کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد در منطقه جاده کلات ارائه شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، ارائه این خدمات دندان‌پزشکی در قالب اقدامات درمانی و همچنین آموزش‌های بهداشت دهان و دندان، توسط خادم‌یاران سلامت رضوی با همکاری بهداری شمال شرق سپاه پاسداران و مرکز بهداشت مشهد در مدت دو روز، ۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، در مدرسه ایران زمین صورت گرفت.
در این برنامه حوزه سلامت دهان و دندان، ۴۰ دندان‌پزشک و دستیار دندان‌پزشک؛ از استادان دانشکده دندان‌پزشکی مشهد گرفته تا دانشجویان سال آخر این دانشکده در قالب گروه دندان‌پزشکی بنیاد سلامت رضوی مشارکت داشتند و اقدامات درمانی در پنج واحد سیار برای مردم این منطقه انجام شد.
این اقدامات درمانی شامل معاینه، کشیدن، ترمیم و جرم‌گیری دندان می‌شود که در دو گروه خواهران و برادران برای عموم مراجعین کودک و بزرگسال با محوریت دانش‌آموزان منطقه و والدین آن‌ها صورت گرفت.
همچنین در کنار ارائه خدمات درمانی دندان‌پزشکی، آموزش‌های رعایت بهداشت دهان و دندان با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم منطقه به مراجعین داده شد.
این خدمات درمانی در روز پنج‌شنبه، ۱۷ اسفند سال جاری، از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و در روز جمعه، ۱۸ اسفندماه، از ساعت ۸ تا ۲۰، در مدرسه ایران زمین به نشانی جاده کلات، بلوار بهمن، بهمن ۱۱/۱۶ ارائه شد.
بسیاری از مردم مناطق محروم و آسیپ‌پذیر حاشیه شهر مشهد، امکان بهره‌مندی از خدمات دندان‌پزشکی را به دلیل هزینه‌های بالای آن ندارند، از این رو، گروه دندان‌پزشکی بنیاد سلامت رضوی با هماهنگی مراکز بهداشتی و درمانی به ارائه این خدمات می‌پردازد.
لازم به ذکر است، در سال آینده نیز شاهد برپایی چنین پایگاه‌های دندان‌پزشکی سیار و ارائه خدمات رایگان توسط این گروه دندان‌پزشکی در حاشیه شهر مشهد خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن