اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همزمان با سالروز میلاد خجسته بانوی بزرگ اسلام و با حضور شخصیت های داخلی و خارجی؛ ۵۰ اثر فاخر خوشنویسی هنرمندان جهان اسلام در مشهد رونمایی شد

کد خبر : 15326

همزمان با سالروز میلاد خجسته بانوی بزرگ اسلام، از ۵۰ اثر فاخر خوشنویسی مربوط به هنرمندان کشورهای اسلامی با مضمون احادیث حضرت زهرا (س) جمعه شب طی آیینی در مشهد رونمایی و در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش صبح مشهد، امام جمعه موقت تهران در این آیین ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) به ویژگی های برجسته آن بانوی بزرگ اسلام که در قرآن کریم ذکر شده است، پرداخت.
حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد گفت: هر قدر به معرفت انسان درباره خدا افزوده شود، امید در او بیشتر می شود و هر چقدر معرفت انسان نسبت به نفس خویش بیشتر شود، خوف او از خدا بیشتر می گردد و این همان آموزه حضرت زهرا (س) است.
وی بیان کرد: افتخار بزرگی است که قلم هنرمندان خوشنویس در خدمت احادیث بزرگ بانوی اسلام قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: موسسه فرهنگی هنری ‘میراث یاس یاسین’ تاکنون بهترین اساتید رشته خوشنویسی را شناسایی کرده و آنان آثار ماندگاری را خلق کرده اند.
احمد مسجدجامعی افزود: آثاری که در این آیین رونمایی می شود، بهترین آثار خوشنویسی بوده و حیف است که فقط جنبه نمایشی داشته باشد بلکه باید منشا برگزاری مسابقات باشد.
وی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی در دنیا گفت: برخی از کشورهای دنیا اعتقادی به جایگاه دینی و معنوی قرآن ندارند اما به سبب خط و تذهیب به کار رفته در قرآن، این کتاب را چاپ و به قیمت بالایی به فروش می رسانند.
عضو شورای شهر تهران گفت: خط و خوشنویسی در ایران در مسیر رونق قرار گرفته است لذا ایرانیان به دلیل اینکه صاحب مکتب خوشنویسی هستند، باید حرف های تازه ای در این عرصه داشته باشند.
وی اظهار کرد: خوشنویسی هنر بسیار ارزشمندی در جهان است و بسیار مورد توجه هنرمندان دنیا قرار گرفته است.
مسجدجامعی افزود: هم اینک بهترین و گران ترین هنرمندان خوشنویس در دنیا، ایرانیان هستند و ارزشمندترین آثار خوشنویسی نیز توسط هنرمندان ایرانی تولید می شود.
مدیر موسسه فرهنگی و هنری میراث یاس یاسین نیز در این مراسم گفت: این موسسه از چهار سال قبل احادیث مربوط به حضرت زهرا (س) را جمع آوری و در اختیار اساتید برجسته خوشنویسی جهان اسلام قرار داد تا به انتخاب خود، یکی از احادیث را خوشنویسی کنند.
محمد صالحی افزود: در این راستا ۱۸۰ اثر از خوشنویسان ایران، ترکیه و عراق به موسسه فرهنگی و هنری میراث یاس یاسین رسید که از بین آنها ۵۰ اثر فاخر با مضامین و مفاهیم بسیار ارزشمند برای رونمایی و نمایش در نمایشگاهی همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) انتخاب شد.
وی بیان کرد: برخی از این آثار از پدیدآورندگان آن خریداری و برخی نیز توسط خود هنرمندان به این موسسه هدیه شد.
وی اظهار کرد: این موسسه فعالیت‌های گسترده ‌ای دارد و به همین دلیل تاکنون بیش از ۴ هزار اثر هنری درباره حضرت زهرا (س) و احادیث آن حضرت شناسایی و جمع آوری کرده است.
صالحی اضافه کرد: موسسه فرهنگی و هنری میراث یاس یاسین در نظر دارد، موزه تخصصی حضرت زهرا (س) را برای نمایش آثار هنری جمع آوری شده در مشهد افتتاح کند.
وی گفت: اساتید خوشنویسی برجسته جهان اسلام همچون استاد حاج صمدی، استاد موحد، استاد جلیل رسولی، استاد افجه ای، استاد شیرازی، استاد جوادزاده و اساتید و برگزیده دیگری از خوشنویسان بنام کشور همچون رضوانی، نوروزی منش، توسلی، کاشانی، نجفی، احمدی، سیدخوانی، صفار و عبادی در این آیین حضور دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن