استانیدانش و فناوریزندگی

در دومین روز رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی مطرح شد؛ فعالیت تیمی از الزامات ارزش آفرینی در عرصه علوم اسلامی است

کد خبر : 15281

مربی اصول تیم سازی شتاب دهنده افق با تأکید بر آشنایی با زندگی ارزش آفرینان ایرانی، گفت: این امر سبب می‌شود تجربه بیشتری در مسیر کار ارزش آفرینی کسب و مسیر بهتر طی شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری «حوزه» مهدی تیزابی، مربی اصول تیم سازی شتاب دهنده افق در دومین روز نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی در کارگاه آموزشی«تیم سازی» که امروز در جمع تیم های برگزیده ایده پرداز طلاب و دانشجویان برگزار شد، گفت: مشکلی که در چند سال اخیر به آن رسیدم، مسئله تیم سازی است؛ بسیاری تصور می کنند با یک نفر می‌توان فعالیت کرد این در صورتی است که در دنیای امروز تیم یک نفره وجود ندارد.

وی بر یادگیری مکانیزم های تیم سازی تاکید و بیان کرد: ایده و تیم ضعیف، محصول و یا خدمتی را تحویل جامعه نمی دهد، زمانی که ایده ضعیف و تیم قوی باشد، احتمال سرقت ایده توسط تیم‌های قوی وجود دارد و چنانچه برعکس این اتفاق رخ دهد محصول کارآمدی تولید نخواهد شد؛ آنگاه که هر دو با هم قوی باشند محصول، کارآمد و مورد قبول جامعه خواهد بود.

تیزابی با تاکید بر بستر سازی ایده، بیان کرد: گاهی ممکن است تیم ها ایده ای را در ذهن خود پرورش داده باشند بدون توجه به زمان اجرایی کردن این ایده؛ به این معنا که ممکن است زمان طرح ایده گذشته باشد که این یک ایده ضعیف محسوب می شود.

وی در نظر گرفتن زمان را بسیار مهم خواند و با بیان اینکه ایده باید از یک نیاز به وجود آید، سرعت یادگیری، رهبری تیم و بهره گیری از فناوری را سه مؤلفه مهم در تیم سازی و رسیدن به محصول و یا خدمت مورد نظر خواند.

مربی اصول تیم سازی شتاب دهنده افق در ادامه سخنان خود، کاربردی دانش را از دیگر نکات حائز اهمیت در مسئله ساخت یک ایده دانست و خاطرنشان کرد: زمینه کاری تیمی باید در مکانی که در آن درصدد فعال هستند وجود داشته باشد به این معنا که فرهنگ تیم سازی باید در آن مکان و یا شهر پیاده شده باشد. کار تیمی برکت می آورد و این اعتقاد راسخ در مبانی دینی و در بین علمای ما وجود دارد.

تیزابی در بخش دیگری از این کارگاه با اشاره به این موضوع که ترکیب تیم بسیار مهم است، گفت: ترکیب، توانمندی‌هایی است که در بین اعضا وجود دارد و این توانمندی ها، ایده را قوت می بخشند.

مربی اصول تیم سازی شتاب دهنده افق تاکید کرد: نحوه ارائه ایده و دانشمند و یا متخصص مرتبط با آن ایده باید در ابتدا مورد توجه قرار گیرد و نحوه بیان ایده به شکلی که باشد که مصرف کننده در ابتدای بیان و یا شنیدن آن متوجه محصول شود یا بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

تیزابی یکی از مشخصات تیم را داشتن رهبر دانست و داشتن مقبولیت، تسهیل گری و توانایی بستر سازی را از ویژگی های مهم رهبر تیم برشمرد.

وی همچنین آشنایی با زندگی ارزش آفرینان ایران را مهم خواند و تاکید کرد: این امر سبب می شود تجربه بیشتری در مسیر کارآفرینی کسب کنید و مسیر را بهتر بپیمایید.

گفتنی است؛ نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شتاب دهده قرآنی شفق طی سه روز متوالی از ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن