مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل جدید نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی مطرح کرد؛ پیگیری سهم نیم درصدی بودجه کتاب‌خانه‌ها از مسیر مسالمت‌آمیز

کد خبر : 15212

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ما از مسیر تعامل و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز تلاش می‌کنیم که بتوانیم سهم نیم درصدی بودجه کتاب‌خانه‌های عمومی استان را از شهرداری اخذ کنیم

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوره جدید بنا بر این است که کتاب‌خانه‌های عمومی، عمومی‌تر شود و همه گروه‌ها اقشار، اصناف و تمامی مردم بتوانند به درستی از کتاب‌خانه‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: کتاب‌خانه‌ها در یک شهر، یک روستا و بخش قلب تپنده فرهنگ آن منطقه محسوب می‌شود و لذا این قلب نیازمند رسیدگی دارد و باید به آن توجه بسیاری شود.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: ما امید داریم بین مردم و کتاب‌خانه‌ها آشتی ایجاد کنیم لازم است بگویم انس مردم با کتاب قابل توجه بوده اما باید این توجه بیشتر از این لحاظ شود.

سبزیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی، استان دانایی است و قطعا این استان باید مسائل پیرامون فرهنگ کتاب‌خوانی را به صورت جدی‌تر پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: لذا شعار بنده در این دوره مشهد شهر کتاب، دانایی و زندگی است همچنین کتابداران ما در دوره جدید نیز باید با شور و هیجان بیشتری این اتفاق را دنبال کنند.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه انتصاب من در آستانه سالگرد تاسیس نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان یک اتفاق مبارک است، تصریح کرد: در روز پنجشنبه همین هفته ما کتاب‌خانه‌گردی برای اولین بار در کشور شاهد هستیم و در همین جا از تمامی مردم دعوت می‌کنم که همراه با خانواده‌های خود در این آیین فرهنگی شرکت کنند و این اتفاق مبارک آغازی برای پیوند مبارک مردم با کتاب‌خانه‌ها باشد.

سبزیان بیان کرد: با عنایت به خدا وعده رسیدگی به کتاب‌خانه مرکزی خواهیم داد و از همه دوستانی که تا به این لحظه برای این پروژه زحمت کشیدند کمال تشکر را داریم.

وی تاکید کرد: این وعده را مردم مشهد خواهد داد که این مکان بزرگ فرهنگی شهر مشهد در نیمه اول سال آینده با کمک دوستان، مسئولان و خیرین کتاب‌خانه‌ساز به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در خصوص موضوع اعتبار کتاب‌خانه مرکزی نکات مختلفی بیان شده و هرکس رقم متفاوتی را عنوان کرده و من اجازه می‌خواهم که بررسی بیشتری در این حوزه انجام گیرد.

سبزیان اضافه کرد: بهره‌‍‌برداری از کتاب‎خانه مرکزی مشهد جزو برنامه‌ها من قرار گرفته و یک مقداری از طریق کمک‌های دولتی و مردمی استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه کتاب‌خانه مرکزی مشهد از ابتدا یک پروژه ملی بوده و قطعا برای آن باید از اعتبارات ملی نیز استفاده کنیم.
وی همچنین در پاسخ به ایسنا مبنی بر اخذ سهم نیم درصدی بودجه کتاب‌خانه‌ها، اظهار کرد: اخذ بودجه نیم درصد از بودجه شهرداری ایراد به مدیرکل قبلی نخواهد بود و این ایراد به تمام بخش‌ها وارد شده است من از مسیر تعامل و گفت‌وگو مسالمت‌آمیز تلاش می‌کنیم که بتوانیم این سهم نیم درصد را برای شهر مشهد و شهرستان‌های استان جلب کنیم.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: در مشهد با وجود شهردار خوب و شورای هم‌سو فکر نمی‌کنم برای اخذ آن با مشکلی روبه‌رو شویم تلاش می‌کنیم این مورد را نیز جمع‌بندی کنیم.

سبزیان تاکید کرد: اگر این اتفاق نیفتد قانون برای گرفتن نیم درصد سهم بودجه راهی را پیش‌بینی می‌کند ولی تلاش می‌کنیم که این امر رخ ندهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن