استانیشهری

درنشست با هیئت رئیسه شوراهای اسلامی کلان شهرهای کشور مطرح شد: افزایش یک هکتاری فضای سبز منطقه ثامن همزمان با بهار طبیعت

کد خبر : 15158

با احداث بوستان های جدید در محلات و ایجاد سطوح سبز خرد در حاشیه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی ، تا پایان سال ۱۰هزار متر مربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن،هیئت رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور که به منظور شرکت در نشست هم اندیشی راهبردی برای اداره کلان شهرها در مشهد مقدس حاضر شده بودند،صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه با حضور در منطقه ثامن از پروژه های طرح ملی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بازدید و در نشست مشترک با شهردار منطقه ثامن شرکت کردند.

افزایش ۳ونیم برابری فضای سبز پیرامون حرم مطهر تا امروز

سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در این نشست با اشاره به اینکه تا کنون ۶۰درصد از تملکات محدوده اجرای طرح به صورت کامل محقق شده و در کل اجرای طرح ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،اظهار کرد:در افق طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی،۶۷ هکتار فضای سبز پیش بینی شده است که تا کنون ۸ونیم هکتار از آن در فضاهای عمومی و آزاد منطقه اجرایی شده است.

وی تصریح کرد:البته در ابتدای اجرای این طرح کل فضای سبز موجود درمحدوده بالغ بر ۲ونیم هکتار بوده که تا امروز حدود
۳ونیم برابر افزایش یافته است و بر این اساس یکی از اولویت های اصلی ما در این دوره مدیریت، افزایش سرعت در اجرای پروژه های مربوط با فضای سبز شهری است.

تا پایان سال جاری سطح سبز منطقه ثامن به ۹ و نیم هکتار می رسد

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸پروژه در این زمینه فعال شده است افزود: با احداث و بهره برداری از بوستان های  جدید در محلات و ایجاد سطوح سبز خرد در حاشیه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی ، تا بهار سال آینده ۱۰هزار متر مربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده خواهد شد و فضای سبز منطقه به ۹ و نیم هکتار خواهد رسید.

شایان ذکر است اجرای فاز یک ره باغ بهشت در مجاورت خانه تاریخی داروغه و فاز ۲ ره باغ فردوس در قطاع ۳ و نیز بوستان های محلی در محلات پایین خیابان، نوغان و عیدگاه ،همچنین اجرای فضای سبز میدان شهیدحججی واقع در تقاطع بلوار شارستان قطاع۴و بلوار شهدای حج از جمله مهمترین پروژه های در دست اجراست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن