اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دکتر امیر حسین قاضی زاده؛ نمایندگان طبق خواست و مصلحت مردم حرکت می کنند/ پدیده و میزان را مجلس حل کرد

کد خبر : 15089

مجلس شورای اسلامی در ایران تنها پارلمانی است در دنیا که احدی حق منحل کردن آن را ندارد و تاکید می کنم، نمایندگان مجلس طبق خواست و مصلحت مردم کار را پیش می برند.

حل کامل مشکل مؤسسات مالی نیاز به یک اقدام عملی و اجرایی دارد و صرفا با حرف زدن مشکلی رفع نمی شود!به گزارش صبح مشهد، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشکده خبر برگزار شد، اظهار کرد: عمده نگاه مجلس با رویداد حل و فصل مسائل اجتماعی، کم کردن فاصله طبقاتی و توسعه اشتغال بوده است.

وی افزود: در خصوص اشتغال، منابعی را از صندوق توسعه به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه روستایی در نظر گرفته شد، همچنین کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار و بیمه آنها، رشد حقوق ها سقف و پاداش ها از دیگر موارد پیگیری شده بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص سوالی مبنی بر انصراف برخی مسئولان دولتی از لیست سوال کنندگان عملکرد موسسات مالی و مطرح کردن این موضوع توسط نماینده مردم رشت گفت: از همان نماینده ای که می داند بپرسید من در این مورد اطلاعی ندارم. اینکه بر اساس وعده ها پرسش نشده در جریان نیستم. نمی خواهم بگویم این چیزها نیست اما بدون استناد که نمی توان حرفی زد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به هدف از این کنفرانس خبری که بررسی فعالیت ها و موضوعات طی سال گذشته است تاکید کرد:  ۹۶ سال ویژه ای بود. در ابتدای سال انتخابات رئیس جمهوری و انتخاب وزرا و بعد هم تصویب قانون بودجه باعث شد دولت سال پرکاری را داشته باشد و من به عنوان دبیر هیئت رئیسه مجلس می بایست فضایی را فراهم می کردم که کارها براساس نظم رخ دهد.

وی ادامه داد: امسال سال انتقال بود و در خراسان رضوی،  تغییر و عدم تغییر استاندار سستی در فضای مدیریتی را ایجاد کرد. اکنون به ثبات مدیریتی رسیدیم و فکر می کنم استاندار خراسان رضوی تثبیت شده و لازم نیست حکم مجدد زده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز کرد: در رابطه با حاشیه شهر مشهد ردیف مشترکی با قم و شیراز داریم که ۶۰ میلیارد تومان به مشهد اختصاص دارد. یک ردیف مجزا ۴۰ میلیاردی را نیز ما پیگیری کردیم و یک ردیف بافت فرسوده است که از محل بافت فرسوده به میزان ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و یک ردیف زیارت ۲۵ میلیارد و یک ردیف امنیت حاشیه شهر که حدود ۵۰ میلیارد است که جمعش ۱۹۰ میلیارد می شود سهم مشهد است که برای این رقم ها پیش بینی بودجه صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین برای بازسازی و احیای کشف رود ۱۶۰ میلیارد اختصاص داده شده که ۸ میلیارد از آن تحقق پیدا کرده و دلیلش این بوده که منابع به گرد و خاک خوزستان تعلق پیدا کرده و تلاش می کنیم منابع ما بازگردد.

وی همچنین در مورد استیضاح وزرا در دولت فعلی تصریح کرد: به دلیل اتفاقات اخیر، موضوع استیضاح دو نفر از وزرای کار و راه مطرح است ولی هنوز اعلام وصول نشده است.

وی در خصوص آب و هوای مشهد خاطرنشان کرد: مبلغی را در نظر گرفتیم و امسال از محل اوراق مشارکت توسط دولت به شهرداری ها کمک می کنیم که منابعش را در حمل و نقل استفاده کنند و در رابطه با آلودگی هوا فقط توسعه حمل و نقل جوابگو نیست.  تکنولوژی مصرف انرژی در دنیا در حال تغییر است و در همین راستا باید تکنولوژی مصرف انرژی را در کشور تغییر بدهیم.

قاضی زاده با اشاره به حاشیه شهر مشهد گفت: مدیریت زمین و جمعیت باید انجام شود بعد از سالها نقشه جامع مشهد را به نتیجه رساندیم و حریم محدوده، نقاط منفصل، حریم و کمربند سبز و جنوبی و شمالی تصویب و ابلاغ شد. درست است ایراداتی دارد اما در نهایت ابلاغ شد. بحث تامین امنیتی با اولویت حاشیه شهر، گردش کار شده و پیش بینی های لازم صورت گرفته و در حال اجرا است.

وی در خصوص طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور گفت: هیئت رئیسه بی طرفه است و باید هم باشد ولی تا جایی که می توانیم به صورت سعی می کنیم موضوع را حل کنیم این موضوع یک بار در دوران احمدی نژاد مطرح شد اما چه چیزی را حل کرد؟ آیا مسئله ای حل شد؟ و دوباره اگر مطرح شود آیا سوال ما نتیجه ای خواهد داشت؟.

وی در پایان از کاهش نرخ بیکارى در استان خبر داد و افزود: اقداماتی خوبی در حوزه کشف رود که بزرگ ترین فضای سبز کشور و خاورمیانه می باشد، انجام شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ،اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد
    خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم.
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم ولی کمکم نکردن.
    .شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمی فرستادم شماره عابر بانک رفاه (۵۸۹۴۶۳۱۵۳۵۹۸۹۰۸۱)بنام محمدهادی قربانی.
    تو راخدا کمک کن
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن