استانیشهری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در «جشن بزرگ درختکاری» تاکید کرد؛ تغییر سبک زندگی با هدف نجات شهر مشهد

کد خبر : 15060

آمار و ارقام نشان‌دهنده آن است که محیط زیست شهر مشهد وضعیت نگران کننده‌ای داشته و آلودگی هوا اثرات مخرب و زیبان‌باری بر سلامت شهروندان دارد. به همین دلیل ضرورت دارد سبک زندگی افراد با هدف نجات شهر تغییر یابد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: ضرورت دارد توجه جدی و عزمی راسخ برای رفع مشکل آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی صورت گیرد. به گزارش صبح مشهد، احسان اصولی با بیان این که شهروندان لازم است از دغدغه‌ها و مسائل موجود آگاهی یابند و مشکلات را پذیرفته و برای رفع آن تلاش کنند و در عین حال رفع آن را از مسئولان نیز مطالبه نمایند.
وی افزود : در غیر این صورت بسنده کردن به درختکاری در هفته درختکاری و اجرای فعالیت‌هایی به صورت نمادین نمی‌تواند گره‌گشا باشد و مشکل را حل کند.
وی خاطر نشان ساخت : مردم باید بپذیرند در محیط زندگی و زیست خود اتفاقاتی در حال رخ دادن است که نیازمند دقت و توجه بیشتری است. سپس با پذیرش این خطرات، برنامه‌هایی برای رفع آن دنبال کنند.
اصولی گفت : تجزیه مواد پلاستیک به سال‌ها زمان نیاز دارد و آلودگی زمین را به همراه دارد. همچنین منابع آلوده‌کننده آب نیز کم نیستند و فاضلاب‌های شهری معضلی در این بخش محسوب می‌شوند. خودروهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند نیز بخش مهمی از آلودگی هوا را به دنبال دارند که ضرورت دارد به طور جدی برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن