استانیاقتصادی

مدیر منطقه دو شرکت بیمه پاسارگاد: پیش‌بینی مجموع سود شرکت‌های بیمه تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان است/ اشتغال بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در منطقه ۲

کد خبر : 14935

مدیر منطقه دو شرکت بیمه پاسارگاد گفت: بیشترین سهم بازار بیمه کشور متعلق به بیمه ایران است درحالی که این شرکت در پایان سال ۹۵، در کنار سود، زیان هایی هم داشته‌است.

علی خلیل‌زاده امشب در همایش صنعت بیمه با تمرکز بر بیمه‌های زندگی که با حضور جمعی از فعالان این صنعت و به همت شرکت بیمه‌ای آراد پویان آرامش پارس در هتل ثامن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشوری هستیم که ۳۲ شرکت بیمه در آن فعال است و عملکرد این شرکت‌های بیمه در سال ۹۶، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده‌ که از این مبلغ ۱۸۴ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده‌است.

وی افزود: میانگین ضریب خسارت در صنعت بیمه حدود ۸۴ درصد است، که به تفکیک در بخش بیمه شخص ثالث اتومبیل ۹۶ درصد، در بخش بیمه درمان ۹۵ درصد و در بخش بیمه مسئولیت ۶۵ درصد است.

مدیر منطقه دو شرکت بیمه پاسارگاد ادامه داد: طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، برای بیمه‌ها در سال ۹۶، ۲۷۵ میلیارد تومان عوارض تعیین شده که باید شرکت‌های بیمه بپردازند و این در حالی است که پیش‌بینی مجموع سود شرکت‌های بیمه تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان است.

خلیل‌زاده با بیان اینکه تنها راه پایداری صنعت بیمه کنترل تورم و ایفای تعهد و حفاظت از اعتمادی که ایجاد می‌شود، است، گفت: بیمه پاسارگاد جداول بیمه عمر را به صورتی طراحی کرده که برای نخستین بار قرار است، مورد موافقت علمای اهل سنت قرار بگیرد و مولوی عبدالحمید برای اعلام رفع منع شرعی بیمه عمر در نماز جمعه قول صحبت داده است.

وی بیان کرد: بیشترین سهم بازار بیمه کشور متعلق به بیمه ایران است درحالی که این شرکت در پایان سال ۹۵، علاوه بر سود، زیان هم داشته است.

مدیر منطقه دو شرکت بیمه پاسارگاد با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد عملکرد مالی ۴ شرکت بیمه کشور به بیمه عمر اختصاص دارد، اضافه کرد: برای رهایی از زیان انباشته بیمه‌های آسیا، البرز و دانا که سهامدار اصلی آن‌ها دولت است، سهام این شرکت‌ها را چند نوبت در بازار عرضه کرده اما کسی حاضر به خرید آن‌ها نشده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن