اخبار مهماقتصادی

لسان طوسی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ظلم بزرگی به اصناف است/ ۸ اسفند انتخابات اتحادیه برگزار می شود

کد خبر : 14875

تامین منافع برگزار کنندگان نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از جیب مردم به قیمت خون اصناف است!

نشست خبری رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، سید مهدی لسان طوسی با بیان این که مشهد قطب دوم تولید پوشاک کشور است، گفت: ۶۰۰۰ نفر از اعضای صنف این اتحادیه به شمار می روند که متاسفانه امروزه حال و روز خوبی ندارند!

وی گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حدود ۹۰ درصد پوشاک موجود در بازار وارداتی بوده و اکنون این عدد به ۵۰ درصد رسیده است.
وی اظهار کرد:  با توجه به شرایط اقتصادی موجود در بازار برای شب عید افزایش قیمتی نداریم و بازار به هیچ وجه نیازمند تولیدات خارجی نیست چرا که تولیدکنندگان داخلی توان تولید کالاهای باکیفیت را دارند.

لسان طوسی در خصوص تعداد واحدهای دارای پروانه در صنف فروشندگان پوشاک، ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعضاء این صنف ۶ هزار واحد است که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ صنف دارای پروانه کسب از اتحادیه بوده و مابقی در دست اقدام هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در خصوص مشکلات واحدهای صنفی، افزود: از جمله مشکلات تفکیک اتحادیه، برگزاری نمایشگاه لباس و همچنین مالیات برارزش افزوده که صدمه بزرگی به قشر فروشندگان پوشاک می‌زند.

لسان طوسی با اشاره به حضور واحدهای صنفی فروشندگان پوشاک در انتخابات رئیس اتحادیه، یادآور شد: ۸ اسفندماه زمان برگزاری انتخابات است و از تمامی واحدها تقاضا شرکت در این انتخابات را داریم.

وی گفت: وام با بهره ۱۸ درصد توجیه اقتصادی برای فروشندگان پوشاک ندارد و قطعا نمی‌تواند مشکلات واحدها را با این میزان سود حل کند و بهتر است وام‌هایی با سود کمتر از ۱۰ درصد داده شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حدود ۹۰ درصد پوشاک موجود در بازار وارداتی بوده و اکنون این عدد به ۵۰ درصد رسیده است

همچنین یک عضو فعال در صنعت پوشاک گفت: مشهد با توجه به اینکه دومین قطب در تولیدات پوشاک کشور به شمار می‌رود اما حمایتی از جانب دولت دیده نمی‌شود که یکی از علل ریزش واحدهای صنفی پوشاک نیز همین است.

جواد حسین‌پور افزود: در طی سال گذشته حدود ۲ هزار واحد صنفی پوشاک مشهد ریزش پیدا کرده است که امیدواریم با تدبیرهای انجام شده این تعداد برگردند.

وی ادامه داد: صادرات پوشاک در کشور بسیار ناچیز است و تولیدکنندگان به خاطر اخذ مالیات و بیمه نمی‌خواهند تولیدات خود را برند کنند.

عضو فعال در صنعت پوشاک گفت: مشهد با توجه به اینکه دومین قطب کشور در تولیدات پوشاک به شمار می‌رود اما حمایتی از جانب دولت دیده نمی‌شود که یکی از مشکلات ما می باشد.

همچنین و در ادامه، کارشناس امور مالیاتی اتحادیه فروشندگان لباس مشهد گفت: ورود کالای قاچاق به بازار داخلی علت اصلی تعطیلی واحدهای صنفی فروشندگان پوشاک است

سعید خبازی اظهار کرد: تولیدات پوشاک در بازده زمانی محدودی گران می‌شود و و تنها صنفی هستیم که برای شب عید افزایش قیمت نداریم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سلیقه مردم در پوشاک متفاوت است از نظر رنگ، جنس و فصل نیازمند توجه بیشتر طراحان و کارشناسان مربوطه است و هر فصلی لباس خود را دارد و بیشتر پایان فصل‌ها واحدهای صنفی تخفیف می‌زنند.

کارشناس امور مالیاتی اتحادیه فروشندگان لباس مشهد با تاکید بر اینکه سقف تخفیف فروشندگان ۵۰ درصد باشد، افزود: ورود کالای قاچاق به بازار داخلی علل اصلی تعطیلی واحدهای صنفی است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن