شهری

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛ ارائه بیمه تکمیلی رانندگان ناوگان باری با حمایت شهرداری مشهد

کد خبر : 14714

ارائه تسهیلات بیمه رانندگان حمل و نقل بار درون شهری از بهمن ماه سال ۱۳۹۳ متوقف شده است و از آنجا که زیرساخت‌های حمل و نقل بار علاوه بر رانندگان، توسعه خدمات قابل ارائه به مردم، ارتقای کمی و کیفی رفاه جامعه و رشد شاخص‌های اجتماعی را منجر می‌شود، توجه به دغدغه‌ها و مشکلات رانندگان به عنوان بخشی از اقشار زحمتکش جامعه و ارائه دهندگان خدمات مورد نیاز مردم، اهمیت فراوان دارد و دستیابی به اهداف این حوزه، همکاری مشترک مسئولان و مردم را می‌طلبد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه، براساس آمارهای موجود تنها حدود ۵ هزار نفر از جامعه آماری ۴۰ هزار نفری شاغلین ناوگان حمل و نقل بار درون شهری مشهد از تسهیلات بیمه بهره مند شده و از خدمات آن استفاده می کنند.

در همین راستا و از آنجا که بیمه رانندگان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل بار درون شهری است، تاکنون برای برقراری مجدد آن، پیگیری های ویژه ای از مراجع ذیصلاح از جمله وزارت کشور و دبیرخانه کلان شهرها و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفته است.

حسین مختاری گفت: با تحت پوشش قراردادن رانندگان بخش حمل ونقل بار، امنیت روانی رانندگان بیش از پیش تامین می‌شود تا این قشر تلاشگر با آسودگی بیشتری در چرخه اقتصاد فعالیت کنند. در این راستا مقرر شد تا زمان برقرای بیمه تمامی رانندگان ناوگان باری برای آن دسته که با معرفی این سازمان و یا بیمه خویش فرما به عضویت بیمه تأمین اجتماعی درآمدند نسبت به بیمه تکمیل درمانی آنها بهمراه خانواده هایشان اقدام گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با یکی از نمایندگی های منتخب شرکت بیمه البرز درخصوص صدور بیمه نامه تکمیل درمان با پوشش مناسب و گسترده توافقات لازم صورت پذیرفته است. متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ftm.mashhad.ir مراجعه نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه در این رابطه تأکید کرد: بیمه تکمیل درمان که در راستای رفاه شاغلین و خانواده های آن ها انجام می شود، کاملاً انحصاری و مختص این سازمان بوده که به صورت ویژه صادر می گردد.

حسین مختاری از بیمه رانندگان بخش حمل ونقل بار به عنوان حرکتی ارزشی یاد کرد و با اشاره به اهمیت ارتقای وضعیت سلامت و رفاه رانندگان به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد گفت: با تحت پوشش قراردادن رانندگان بخش حمل ونقل بار، امنیت روانی رانندگان بیش از پیش تامین می‌شود تا این قشر تلاشگر با آسودگی بیشتری در چرخه اقتصاد فعالیت کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: حجم عظیم جابه جایی توسط این بخش و تاثیر آن در ایجاد حمل ونقل اقتصادی، روان و ایمن، داشتن منابع انسانی مطلوب و رانندگان سالم و دارای امنیت خاطر در بخش حمل ونقل را می‌طلبد.

وی در پایان خواستار توجه رانندگان فعال در این حوزه به ساماندهی در شرکت‌های تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد شد و گفت: ارائه تسهیلات بیمه تکمیلی صرفاً منوط به ساماندهی در شرکت‌های دارای پروانه بهره برداری از این سازمان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن