اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

یک زوج نخبه دانشجو: ازدواج مانع پیشرفت در تحصیل نیست

کد خبر : 14604

اگر زوجین با آگاهی ازدواج کنند، نه تنها این مسأله به وضعیت تحصیلی آن ها آسیب نمی زند، بلکه باعث رشد آن نیز می شود

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی طرح ملی «همسفر تا بهشت «، مهدی باقری و همسرش دو نخبه علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران هستند که یک زوج موفق را شکل داده اند.

حضور این زوج نخبه در چهارمین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶ در مشهد مقدس، بهانه گفتگوی خبرنگار روابط عمومی طرح ملی «همسفر تا بهشت « با این عزیزان شد که مشروح آن را در زیل می خوانید:

آقای باقری ضمن عرض خوش آمد به شما و همسر محترم تان، لطفا خودتان را معرفی کنید.

پاسخ: من مهدی باقری، دانشجوی برگزیده دانشگاه شهید بهشتی هستم و در دوره کارشناسی به عنوان نفر نخست دوره خود موفق به دریافت مدرک کارشناسی شدم و سپس بدون آزمون وارد دوره کارشناسی ارشد شدم. در دوره کارشناسی ارشد نیز در رشته مهندسی مکانیک همچنان شاگرد اول هستم و در دیدار سال گذشته نخبگان با رهبر معظم انقلاب نیز توفیق حضور داشتم.

از نحوه آشنایی و ازدواج تان بگویید و بفرمایید نگاه شما به مسأله ازدواج دانشجویی چگونه بود؟
ما در تاریخ ۲۴ شهریور سال جاری ازدواج کردیم و این اولین سفر دو نفری ما به مشهد مقدس است. یکی از نکات مهمی که در جریان ازدواج ما به آن توجه داشتیم و به نظر من باید درباره طرح ازدواج دانشجویی به آن اشاره کرد، این است که ازدواج در این دوران لزوما نامع تحصیل نمی شود. اگر زوجین با آگاهی ازدواج کنند، نه تنها این مسأله به وضعیت تحصیلی آن ها آسیب نمی زند، بلکه باعث رشد آن نیز می شود. این مسأله برای خود ما اتفاق افتاده است.

خانم فاطمی: ما در دوران کارشناسی هم دوره بودیم و هر دو استعداد درخشان شدیم اما در گرایش های متفاوتی وارد مقطع کارشناسی ارشد شدیم. بعد از ورود به مقطع کارشناسی با یکدیگر ازدواج کردیم.

طی دو روز گذشته که در طرح ملی «همسفر تا بهشت « حضور داشته اید، کیفیت این طرح را جگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: طرح «همسفر تا بهشت « برای ما به گونه ای گذشت که بیان حس ما در این دوره غیر قابل وصف است. برنامه هایی که برگزار شد، دوره هایی که برنامه ریزی شد، و اساتیدی که دعوت شدند، طرح را بسیار با کیفیت ساختند. من با توجه به این که دوستانی دارم که هنوز وارد طرح ازدواج دانشجویی نشده اند، به آن ها دوستانه سفارش می کنم که اگر در این طرح شرکت نکنند، از شنیدن مطالبی محروم می شوند که مستحکم کننده پایه های زندگی است و به پایداری زندگی مشترک کمک می کند.

خانم فاطمی: در این طرح کارگاه ها و کلاس های مفیدی برگزار شد که برای آغاز یک زندگی بسیار مفید واقع می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن