مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

گفتگو با زوج اهل تسنن در حاشیه مراسم ازدواج دانشجویی: همسر روزی اش را با خود می آورد/ بزرگترین دارایی همسران درک متقابل است

کد خبر : 14556

اینکه روایت است، میهمان روزی اش را با خودش می آورد، برای ازدواج و ورود همسر به زندگی هم، صادق است لذا صرفا با همان شهریه طلبگی به خواستگاری رفتم.

_زهرا شریعتی

خسته اما پرانرژی به نظر می رسد؛ به درخواست همسرش در حال نشستن است که درخواست می کنم ضمن استراحت، لحظاتی را همراهشان شوم و با روی خوش می پذیرند.
فائزه، عروس ۱۷ ساله اهل خواف، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بیرجند است و ۱۱ ماه از پیوند ازدواجش با مسعود، طلبه حوزه علمیه می گذرد. او به توصیه یکی از دوستانش برای ثبت نام در مراسم ازدواج دانشجویی اقدام کرده و حالا در اولین سفر دونفره شان به مشهد مقدس،  لحظاتی به یادماندنی را تجربه می کند؛ به ویژه با دریافت غذای متبرک حضرت که حسابی غافلگیرشان کرده…

این زوج جوان اهل تسنن، ملاکهایی نسبتا متفاوت با ملاک های رایج امروز برای ازدواج داشته اند؛ ملاک هایی که خوشبختی شان را مرهون آن ها می دانند. عروس خانم می گوید: «پاکی و ایمان همسرم برایم مهمترین معیار ازدواج بود زیرا رکن اصلی زندگی و در این روزگار، بسیار کمیاب است و همیشه ترس داشتم که مبادا بعد از ازدواج، پایبندی ام به دین کمرنگ شود که شکر خدا با انتخاب آقامسعود، اکنون بیشتر هم شده». آقاداماد هم ادامه می دهد: «پیامبر(ص) فرموده اند برای ازدواج، صاحب دین(همسران دین دار) را انتخاب کنید لذا مهمترین ملاک من برای انتخاب همسر، دین داری و حجاب خانم بود و بعد از یک سال واقعا از انتخابم راضی و خوشحالم».

می پرسم یعنی مادیات هیچ اهمیتی برایتان ندارد؟ آقا به نمایندگی از خانم که با لبخندش او را تأیید می کند، می گوید: «چرا مهم است ولی ما برای انتخاب همسر، مادیات را ملاک قرار ندادیم چرا که معتقدیم خداوند چنان که در قرآن فرموده است، از فضل خود به زندگی مشترکمان برکت می دهد؛ اینکه روایت است،میهمان روزی اش را با خودش می آورد، برای ازدواج و ورود همسر به زندگی هم، صادق است. لذا صرفا با همان شهریه طلبگی به خواستگاری رفتم و همسرم نیز پذیرفت».

این زوج خوشبخت که هر دو شاگرد اول حوزه و دانشگاه هستند و در عمل نشان داده اند ازدواج، مانع تحصیل نیست، تأکید می کنند: «نداشتن شغل و امکانات مالی برای ازدواج اهمیت ندارد، بلکه بزرگترین دارایی همسران، کنار آمدن با یکدیگر و درک متقابل است که باید وجود داشته باشد».

و در پایان ضمن قدردانی ا ز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها جهت تدارک مراسم ازدواج دانشجویی، این مراسم را مشوق خوبی برای اقدام به ازدواج جوانان ارزیابی می کنند.

خاطرنشان می شود بیست و یکمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سوم بهمن تا پایان سال جاری در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن