مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدرس دانشگاه هاروارد آمریکا؛ نحوه مواجهه با مشکلات عامل تمایز دهنده زندگی سالم از ناسالم است/ عاشقانه ترین زندگی نیز با مشکل مواجه می شود

کد خبر : 14429

مدرس دانشگاه هاروارد آمریکا، در جمع زوجین دانشجوی شرکت کننده در دومین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶ در محل برج سپید مشهد، با اشاره به ضرورت حراست از کیان خانواده توسط زن و مرد، اظهار کرد: هیچ پیوندی با نیت جدایی اتفاق نمی افتد و همه می خواهند زندگی سالم و پایداری را تجربه کند که این اهداف نیاز به توجه نسبت به کلیدهایی دارد که یکی از آن ها کیفیت ارتباط زن و شوهر با یکدیگر است.

به گزارش صبح مشهد، پروفسور فاطمی، با بیان این که هرچه تمنای عاطفی انسان استقبال مناسب تری توسط همسرش دریافت کند، استحکام زندگی آن ها بیشتر می شود و اتصال عاطفی را رقم می زند، خاطرنشان کرد: هر لحظه از زندگی زناشویی می تواند با اتصال یا انفصال عاطفی همراه باشد و از همین رو زوجین باید با چشم بیدار تمنای عاطفی همسر خود را به اتصال عاطفی منجر کنند.

این استاد مبرز روانشناسی تأکید کرد: در خانواده باید تلاش جدی برای افزایش اکسیژن عاطفی صورت گیرد که یکی از راه های آن تبادل ابراز دوستی و محبت کلامی است. پیامبر اکرم(ص) نیز در روایتی به این نکته اشاره فرموده اند. ابراز محبت غیر کلامی خوب است اما ابراز محبت کلامی قدرت بسیار بالایی دارد و فقدان آن نیز آثار زیانبار خود را در بلند مدت نشان خواهد داد.

وی تأکید کرد: آنچه خانواده سالم را از خانواده غیر سالم تمایز می دهد، مشکلات نیست بلکه شیوه مواجهه با مشکلات است چرا که عاشقانه ترین زندگی نیز با مشکل مواجه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن