دانش و فناوریزندگی

سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی مطرح کرد: لزوم به کارگیری ایده‌های جوانان برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی

کد خبر : 14378

سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی گفت: مفهوم زائر و مجاور در هم آمیخته از این رو، برقراری ارتباط منطقی بین اقتصاد زائر و مجاور ضروری است.
به گزارش صبح مشهد، محمدمهدی طهرانچی روز پنج شنبه در نشست خبری رویداد ایده پروری سوغات فرهنگی زائر«ره آورد» که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما موظف به ایجاد زیر ساخت‌ها در برقراری ارتباط منطقی میان اقتصاد زائر و مجاور هستیم و یکی از مسائلی که در محور زندگی مجاورین حائز اهمیت است، همین اقتصاد است.
وی ابراز کرد: برنامه‌های بسیاری پس از حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی مبتنی بر منشور هفت گانه رهبری از سوی این نهاد مقدس انجام شد. اگر به فرمان مقام معظم رهبری در این منشور توجه کنیم خدمت به زائران در بند دو، خدمت به مجاوران بند سه و در بند چهار به ظرفیت فرهنگی عظیمی که در آستان قدس رضوی قرار دارد و می‌تواند در جهان اسلام اثر گذار باشد، اشاره دارد.
سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: یکی از مباحثی که پس از تشکیل معاونت علمی آستان قدس رضوی مورد توجه قرار گرفت همین ارتباط اجتماعی بود. ما متوجه شدیم که مفهومی به اسم سوغات وجود دارد که آن را از دست داده‌ایم و بازار یک هزار میلیاردی سوغات به دست کالاهای چینی سپرده شده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل آستان قدس رضوی به عنوان یک هماهنگ کننده، شرایطی را در راستای ساخت یک فضای اجتماعی تعاملی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان، بسیج، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و معاونت علمی رئیس جمهور برای مفهوم سوغات زائر و یک اقتصاد پویای خرد فراهم کرده است.
طهرانچی افزود: با همین هدف رویداد فرهنگی ایده‌پردازی با محوریت سوغات زائر، در کنار دیگر اقدامات ایجاد شد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دو بخش اقتصادی و فرهنگی برای مردم و شهر مشهد اثرات مثبتی داشته باشد.
سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم به کارگیری ایده‌های جوانان به منظور دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: اساسا در کشور ما در این موارد غفلت صورت گرفته و اقتصاد، کار و اشتغال به مفاهیمی تبدیل شده اند که هر فعالیتی برای شکوفایی آن صورت گیرد، حائز اهمیت است لذا «ره‌آورد» نخستین رویداد ایده پردازی اما آخرین آن ها نخواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن