اخبار مهمشهری

۵۰ درصد ناوگان حمل بار در مشهد فرسوده است

کد خبر : 14244

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد از فرسودگی ۵۰ درصد ناوگان حمل بار در مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، حسین مختاری در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» که با موضوع هفته پاک از صدای خراسان رضوی پخش شد، بیان کرد: در حال حاضر طرح‌های مختلفی برای کاهش آلودگی هوا در شهرها پیگیری می‌شود که یکی از این اقدامات معاینه فنی است لذا گشت‌های بازرسی و نظارت سازمان حمل و نقل بار درون‌شهری مشهد توجه ویژه‌ای به این مهم دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار ناوگان باری سبک، نیمه سنگین و سنگین در شهر مشهد تردد دارد که نزدیک به ۵۰ درصد آن فرسوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد تصریح کرد: از آنجایی که تردد خودروهای فرسوده در افزایش آلودگی هوا نقش مهمی دارد لذا از ابتدای سال جاری با همکاری وزارت کشور نوسازی ناوگان حمل بار در مشهد آغاز شده است.

مختاری عنوان کرد: در این راستا طبق هماهنگی انجام شده با بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ۱۵ طرح مختلف برای نوسازی ناوگان حمل بار در مشهد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طبق این طرح‌ها رانندگان خودروهای باری می‌توانند با دریافت وام از بانک‌های مذکور با سود ۱۸ درصد که ۶ درصد آن توسط شهرداری مشهد در قالب رایانه پرداخت می‌شود و همچنین بازپرداخت ۴۸ ماهه نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود مالکین خودروهای باری فرسوده در این طرح نوسازی شرکت نموده تا در آینده با اقدامات سختگیرانه در حوزه معاینه فنی و همچنین نظارت از طریق دوربین های سطح شهر که اجرا خواهد شد مواجه نگردند، شایان ذکر است تردد خودروهای باری فرسوده با چالش جدی مواجه خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن