اقتصادیستون اصلی

افزایش ۹۳۷ میلیارد تومانی سرمایه در سهام پدیده

کد خبر : 14187

مدیر عامل گروه شرکت های هلدینگ پدیده از افزایش نه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریالی سرمایه در سهام پدیده خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت اخبار پدیده، دکتر ابوالفضل انتظاری امروز در نشستی خبری اعلام کرد: افزایش سرمایه در سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده که بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در تاریخ ۰۸/۱۰/۱۳۹۳ مصوب شده اما تاکنون اجرایی نشده بود، با تصمیم گیری و تصمیم سازی های صورت گرفته اجرایی می شود.

وی گفت: از سال ۹۳ تا الان یکی دو مرحله تصمیم گیری شده که این اتفاق اجرایی و عملیاتی شود اما با توجه به اینکه شرایط و مقدمات فراهم نشده بود، این افزایش سرمایه اتفاق نیفتاد و امروز با فراهم شدن مقدمات مورد نیاز و در تاریخ ۲۵ دی ماه امسال با تشکیل جلسه اعضای هیات مدیره اجرایی می شود.

مدیر عامل گروه شرکت های هلدینگ پدیده در خصوص تصمیم گیری افزایش سرمایه ادامه داد: قاعدتا تغییرات مربوطه پس از جلسه هیات مدیره بر اساس آنچه در اساسنامه آمده است در اداره کل ثبت شرکت ها نیز به ثبت می رسد.

وی با اعلام اینکه کل مبلغ افزایش سرمایه در این مرحله ۹۳۷ میلیارد تومان برابر با نه هزار و۳۷۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: این افزایش سرمایه از محل مطالبات شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از شرکت ابنیه و ساختمان انجام می شود.

وی در خصوص آثار وضعی این افزایش سرمایه گفت: با این افزایش، ما ۵۰۰ درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت و هر یک سهم ما تبدیل به ۶ سهم می شود.

به گفته دکتر انتظاری هر سهم صد تومانی که در اداره کل ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است تبدیل به ۶۰۰ تومان خواهد شد و در این افزایش سرمایه، سهامداران هیچگونه آورده ای را نخواهند داشت.

مدیر عامل گروه شرکت های هلدینگ پدیده اعلام کرد: ما می توانستیم در افزایش سرمایه در مجمع مصوب کنیم که به ازای هر مبلغی که شرکت افزایش سرمایه می دهد، یک نسبتی را هم سهامداران افزایش سرمایه داشته باشند ولی در این افزایش سرمایه ای که در حال شکل گیری است، آورده ای را از طرف سهامداران در نظر نداریم و بدون اینکه سهامداران آورده ای را داشته باشند، ۵۰۰ درصد سهمشان افزایش می یابد و هر سهمشان به شش سهم افزایش می یابد.

به گفته وی افزایش سرمایه در حال اجرا، یک طرفه و از سوی شرکت خواهد بود و بنابراین دوره تعیین حق تقدم هم نخواهد داشت. چون در شکلی که سهامدار بخواهند آورده ای را به موازات آورده شرکت داشته باشند باید فرصتی را در نظر گرفت تا افرادی که اعلام آمادگی کرده اند و فقط برای همان افراد، افزایش سرمایه را داشته باشیم یعنی افزایش سرمایه شرکت از محل آورده ما، همراه با آورده آن ها باشد اما در شکل موجود سهامداران ما بدون اینکه آورده ای داشته باشند سهم آنها از یک به شش و از صد به ششصد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

دکتر انتظاری اعلام کرد: سامانه سناپ، در تاریخ ۲۴دی ماه ۱۳۹۶ و به مدت ۸ روز بسته خواهد بود و هیچگونه نقل و انتقال سهام در این سامانه انجام نمی شود تا بتوانیم این افزایش سهام را اجرا و در حساب سهامدارنمان ثبت کنیم.
بر اساس اعلام مدیر عامل گروه شرکت های هلدینگ پدیده، با این افزایش سرمایه در شرکت ابنیه و ساختمان، سهم سرمایه های این شرکت از هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال به ۱۱هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی گفت: تعداد سهام نیز از یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون سهم به یازده میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم افزایش می یابد و به این ترتیب تعداد سهام ما به شش برابر می رسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن