اسلاید شودانش و فناوریزندگیستون اصلی

تلگرام پول دیجیتال عرضه می کند

کد خبر : 13939

تلگرام نیز به‌دنبال توسعه پلتفورم بلاک چین و عرضه ارز رمزنگاری شده اختصاصی به نام “گرام” است.

به گزارش صبح مشهد، این روزها که بازار ارز مجازی و رمزنگاری شده موسوم به بیت‌کوین بسیار داغ شده است و همه جا خبرهایی از ارزش بالای این ارز و سرمایه‌گذاری‌های متعدد در آن شنیده می‌شود، دولت‌های بسیاری نیز درباره سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی که در اصل واقعیت ندارد، به مردم و شهروندان خود اخطار داده‌اند و همواره از ارزش پوچ و حبابی شکل آن سخن گفته‌اند.به گزارش  ایسنا، تلگرام نیز می‌خواهد پا در عرصه ارزهای رمزنگاری شده بگذارد  و پلتفورم‌های شبیه بیت کوین ماینینگ را به طور اختصاصی برای خود ایجاد کند.

طبق گزارش‌ برخی وب‌سایت‌های روسی ، تلگرام درصدد ایجاد و راه اندازی پلتفورم بلاک چین اختصاصی خود تحت عنوان TON یا Telegram Open Network است و فناوری مورد استفاده در این باره برگرفته از بلاک چین استفاده شده در بیت کوین است البته قرار است بهبودهایی روی آن صورت گیرد. “بلاک‌چین” یک فناوری جدید است که در تراکنش های مالی آنلاین به کار گرفته می‌شود؛ این فناوری تقریبا مانند امضای دیجیتال و یک پلتفورم توزیع شده است که امکان انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر را با امنیت زیاد فراهم می‌کند.

روزنبرگ  یکی از مهندسان پیشین تلگرام  با انتشار ویدئویی در فیس‌بوک آماری در این باره اعلام کرده و از تلاش تلگرام برای توسعه و گسترش پلتفورم ارزهای رمزنگاری شده اختصاصی تلگرام با این پیام‌رسان خبر داده است. وی می گوید شبکه‌‌ باز تلگرام برای کمک به افرادی ساخته شده است که به راحتی به ارزهای رمزپایه دسترسی ندارند و از این پس می توانند پول خود را از طریق تلگرام انتقال دهند؛ قابلیتی که باعث می شود پول شهروندان دیگر تحت کنترل دولت نباشد.

این اقدام تلگرام در حالی است که بسیاری از غول‌های فناوری امکان ارسال و انتقال پول را با اپلیکیشن های پیام رسان خود فراهم آورده‌اند.

بنابراین اخبار تلگرام نیز تصمیم گرفته این بار با بهره‌مندی از ارزهای رمزنگاری شده که این روزها ارزش و طرفداران بسیاری پیدا کرده است، امکان نقل و انتقالات پول را برای خود و کاربرانش فراهم و بدین ترتیب ارز رمزنگاری شده اختصاصی خود را تحت عنوان “گرام” (Gram) نام گذاری کند و پلتفورم توسعه یافته امکان استفاده از این ارز را حتی در دیگر پیام رسان‌ها نیز فراهم کند.

طبق گزارش بلومبرگ، با توجه به آن‌که هم اکنون تلگرام ۱۸۰ میلیون کاربر در جهان دارد، مانند دیگر ارزهای رمزنگاری شده نیازی ندارد توجه کاربران جدیدی را به خود جلب کند. بنابراین انتظار می روداین ارز رمز نگاری شده اختصاصی تلگرام از استقبال بی نظیری از سوی کاربران تلگرامی و دیگر پیام رسان ها برخوردار شود. به گزارش تسنیم،در حالی که اخبار حکایت از ورود تلگرام به عرصه ارائه پلتفورمی برای عرضه پول مجازی مختص این شبکه دارد اما مدیر تلگرام با انتقاد از نحوه این اطلاع‌رسانی ها، موضوع مذکور را تکذیب نکردو تنها به ذکر این نکته بسنده کرده است که اخبار را باید از طریق وبلاگ رسمی این پیام‌رسان پیگیری کرد.بنابراین شاید در آینده شاهد ارائه این ارز مجازی توسط این پیام‌رسان باشیم که برای اعمال قدرت و ماندگاری خود در جوامع، دست به ابتکارات و پیشنهادهای بِکری می‌زند.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم‌های رایانه و با الگوریتم های پیشرفته ای استخراج یا ماینینگ شود. بیت کوین یکی از پول‌های دیجیتالی است که به سرعت در فضای مجازی فراگیر شده و توسط هیچ سازمان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شودو به کاربران امکان می دهد بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند.تراکنش فوری و بدون واسطه، پرداخت جهانی، کارمزد بسیار پایین و بی‌تاثیری تحریم بر بازکردن حساب بیت کوین، از ویژگی‌های این پول است.همچنین بیت‌کوین از روش‌هایی از جمله exchange (خرید بیت کوین با دیگر ارزها از صرافی‌ها) و درآمد قطره‌ای در ازای مشاهده تبلیغات حاصل می‌شود.وب سایت‌هایی نیز وجود دارند که به اعضای خود بیت‌کوین رایگان می‌دهند. عملکرد این وب سایت‌ها عموما مبتنی بر بخت آزمایی است.سپس بیت‌کوین می‌تواند با تبدیل به دیگر ارزها یا خرید از درگاه بیت کوین فروشگاه‌ها به فضای فیزیکی ورود ‌کند. در ابتدای ماه جاری میلادی بهای بیت کوین حتی به مرز ۱۹ هزار دلار هم رسید.دولت‌های بسیاری از ارزش غیر واقعی و حبابی شکل ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده سخن می گویند و همواره شهروندان و کاربران خود را از سرمایه گذاری و خرید و فروش این ارزهای غیر واقعی برحذر می‌کنند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن