اخبار مهماسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تشرف زائران اهل تسنن هند و پاکستان به بارگاه امام رضا(ع)

کد خبر : 13956

زائران اهل تسنن هند و پاکستان با هدف نشان دادن وحدت شیعه و سنی به پابوس حضرت رضا(ع) مشرف شدند.
به گزارش صبح مشهد، ۶۵ نفر از زائران اهل تسنن کشور هند و پاکستان برای نخستین بار به مشهد الرضا(ع) مشرف شدند تا با برافراشتن پرچم وحدت، همدلی و هم‌زبانی این اتحاد را به جهانیان نشان دهند.
محمد کریم‌زایی مسئول کاروان کشور پاکستان گفت: اهل‌تسنن ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) و خاندان نبی مکرم اسلام(ص) دارند و آمده‌اند تا عرض ارادتی به پیشگاه امام رضا(ع) داشته باشند، چرا که معتقد هستند امام رضا(ع) ضامن همه مشتاقان و دلشیفتگان است.
وی همچنین از صفات طیبه امام رضا (ع) سخن گفت و ایشان را الگویی برای مردم معرفی کرد و گفت: رافت، مهربانی، بخشش، تقوا، زهد، عبادت و بزرگواری از خصلت‌های نیکو و پسندیده این وارث رسول الله(ص) است و به همین جهت است که شیعه و سنی علاقه زیادی به زیارت مرقد این امام همام دارند و اهل تسنن نیز همواره احترام ویژه‌ای به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) دارند.
کریم‌زایی با تاکید بر اینکه برکات زیارت امام‌ رضا(ع) در زندگی اهل شیعه و تسنن بی‌شمار و تمام‌ نشدنی است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه ما بهترین تجلیل از شخصیت یک فرد، پیروی از سیره و سبک زندگی او و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی است.
این زائر اهل تسنن تاکید کرد: تجلیل از بزرگان در تمام ادیان به عنوان یک فرهنگ شناخته می‌شود و از آنجایی که در دین مبین اسلام حمد فقط برای خداوند است بنابراین تکریم و بزرگداشت در این دین باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد و به دور از خرافات باشد.
لازم به ذکر است؛ مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای این کاروان‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله تور حرم شناسی، نمایش فیلم، بازدید از موزه، جلسات پرسش و پاسخ و توزیع هدایا برگزار کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن