اجتماعیاخبار مهماسلاید شوستون اصلی

۱۲۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان خراسان‌رضوی کشف شد

کد خبر : 13823

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی از متلاشی‌شدن ۳۲ باند و کشف بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان کالاهای قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قادر کریمی با بیان این که در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در سالی که مزین به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است عملیات گسترده و مستمر مقابله جدی با قاچاق کالا در دستور کار پلیس خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی افزود: تیم‌های مبارزه با قاچاق کالا در پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در این عملیات گسترده که از ابتدای سال جاری انجام شده ۳۲ باند قاچاق را متلاشی و ۶۲۴ دستگاه خودرو را در این رابطه توقیف کرده‌اند.

سردار کریمی تصریح کرد: بیشترین درصد افزایش کشفیات در رابطه با میوه‌های قاچاق با رقم بیش از ۱۰۵ تن و ۹۸۳ درصد رشد در کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: کشف ۱۳۸ تن کود شیمیایی و ۲۸ هزار و ۳۹۸ قطعه از لوازم یدکی وسایل نقلیه با ۶۲۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در دومین رتبه افزایش کشفیات کالای قاچاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: لوازم صوتی تصویری نیز با ۱۱هزار و ۱۸۶ دستگاه در کشف ۵۸۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اشت.

سردار کریمی تصریح کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق با رقم حدود یک میلیون قلم لوازم آرایشی ۳۲۵ درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد و آنچه در این رابطه حائز اهمیت است این که اقلام آرایشی قاچاق، غیر مجاز و اکثرا تاریخ گذشته بودند و این موضوع هشدار جدی است به شهروندان عزیز که در خرید این‌گونه اقلام به فروشگاه‌های مجاز و داروخانه‌ها مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی کشف حدود ۴۰ هزار قلم اسباب بازی با بیش از ۱۹۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را در رتبه بعدی افزایش کشفیات کالای قاچاق استان برآورد کرد.

وی گفت: کشف ۲۱۶ هزار قلم دارو، ۳ هزار و ۷۲۳ راس احشام، ۶هزار و ۱۷۹ قلم تجهیزات پزشکی، ۳۷۲ هزار ثوب لباس، ۴۰۲ هزار متر پارچه، قریب به یک تن مواد نیروزا، ۲۵۴ تن خواربار، ۳۹ دستگاه خودرو و حدود ۵ تن چای قاچاق در کنار دیگر اقلام کشف شده شامل سیگار، فرآورده‌های نفتی، مواد محترقه و … از دیگر کشفیات پلیس خراسان‌رضوی در عملیات گسترده مقابله با قاچاق کالا در استان بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن