استانیاسلاید شوزندگیستون اصلیشهری

استقبال از بهار ۹۷ نسبت به سال های گذشته تفاوتی ملموس دارد

کد خبر : 13827

از هنرمندان درخواست کردیم که آثاری را طراحی کنند که حالت تعاملی داشته باشد و افراد بتوانند در برابر این یادمان‌ها کمی زمان گذاشته و ارتباطی را از روش‌های مختلف با طرح مذکور برقرار کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس از برگزاری جشنواره هنر شهری ۹۷ با عنوان خانه بهار خبر داد و گفت: امسال تفاوتی ملموس را در حوزه فرآیند استقبال از بهار ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته شاهد خواهیم بود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، هادی بختیاری در نشست خبری جشنواره هنر شهری مشهد با عنوان خانه بهار که در محل مدیریت امور هنری شهرداری مشهد برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به تغییر مدیریت شهری، امسال تغییراتی در این سنت اتفاق خواهد افتاد، این انتظار وجود دارد که با توجه به تغییرات ایام و تغییرات سال‌ها این طرح نیز در سال آینده با تغییرات مختلف و متفاوتی همراه باشد.
وی تصریح کرد: طرح استقبال از بهار از سنت‌های خوبی است که در سالیان گذشته بنا نهاده شده است تا همزمان با فصل بهار که فصل خروج از سرما و رخوت است با استفاده از هنر هنرمندان مشهدی برای ایجاد تحولی نو در فضای شهر و ایجاد لطافت در شهر اقدام شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد مقدس با تاکید بر این که تلاش ما این است که این طرح و برنامه‌هایی از این دست به نوروز متوقف نشود، ادامه داد: در همین راستا ما خود را در آغاز راه می‌دانیم و معتقد هستیم که باید در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که آنچه که ما از هنرمندان و رسانه‌ها انتظار داریم این است که ما را نقد و بررسی کنند و الزامات این تغییر و تحول را به نقد و گفت‌وگو بگذارند، اعلام کرد: از این مسیر همه نخبگان می‎توانند به ما این مطالب را منتقل کنند که اگر ما به دنبال تحول و تازگی در این طرح هستیم باید چه کارهایی را انجام بدهیم.
بختیاری با بیان اینکه این طرح توانسته در سالیان گذشته با مردم ارتباط برقرار کند، گفت: ما از هنرمندان و رسانه‌ها انتظار داریم که سطح ارتباط و تعامل آثار هنری با مردم را افزایش دهند و ما نیز در این طرح شرایطی را رقم زده‌ایم که افراد بتوانند در همان محل واکنش خود را نسبت به یادمان مورد نظر به ما منتقل کند که این طرح از طریق پیامک یا اپلیکیشنی که در دست طراحی است امکان اجرایی شدن را دارد.
وی متذکرشد: ما از هنرمندان درخواست کردیم که آثاری را طراحی کنند که حالت تعاملی داشته باشد و افراد بتوانند در برابر این یادمان‌ها کمی زمان بگذارد و ارتباطی را از روش‌های مختلف با طرح مذکور برقرار کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس ابراز امیدواری کرد: پس از گذشت ۱۰ سال شرایطی در این طرح رقم بخورد که ما شاهد تلفیق هنر فاخر و عامه‌پسند باشیم و در کنار آن مردم نیز بتوانند هرچه بهتر و بیشتر در این طرح مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: شرایطی را رقم خواهیم زد که هنرمندان بتوانند طرح خود را در سطح بیشتری از شهر به نمایش بگذارند و از طرف دیگر به سمتی برویم که هنرمندان بیشتری بتوانند در این طرح مشارکت داشته باشند.
بختیاری خاطرنشان کرد: این فراخوان تنها یک بخش از برنامه‌های ما در نوروز و بهار ۹۷ خواهد بود و برنامه‌های مختلفی در این ایام رقم خواهد خورد که نگارخانه‌ها و فضاهای مختلف شهری مانند شوراهای اجتماعی محلات در آن سهیم خواهند بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: به رسانه‌ها قول خواهیم داد که اصراف در این طرح روی ندهد و از طرفی ما اگر طرح‌های خوبی دریافت کردیم تلاش کنیم تا از آن‌ها حتما استفاده کنیم.
وی افزود: ما به اقتصاد هنر توجه ویژه‌ای داریم تا بتوانند آثار خو را هرچه بهتر و بیشتر در اختیار مردم بگذارند و هم اکنون نیز چارسوق هنر را به رایگان برای عرضه محصولات فرهنگی در اختیار هنرمندان قرار داده‌ایم و روزبازارها و بازارهای دائمی هنر را نیز در دست اقدام داریم تا بتوانیم تا حد امکان به مقوله اقتصاد هنر در مشهد کمک کنیم.

توجه ویژه به هوشمندسازی شهر در جشنواره هنر شهری مشهد ۹۷

همچنین سرپرست خانه هنرمندان شهرداری مشهد مقدس از توجه ویژه به موضوع هوشمندسازی شهر در جشنواره هنر شهری مشهد ۹۷ خبر داد.
مصطفی حسن‌زاده اظهارکرد: ما به دنبال تاکید شهردار مشهد به هوشمندسازی شهر برای این طرح موضوع هوشمندسازی را دنبال کردیم تا مردم هرچه بهتر و بیشتر بتوانند در طرح‌های ما حضور و بروز داشته باشند.
وی افزود: بخش نظرسنجی و عکس‌های موبایلی را در این دوره از جشنواره برگزار خواهیم کرد که نفر برتر جشنواره عکس‌های موبایلی از طریق رای مردم انتخاب خواهد شد.
سرپرست خانه هنرمندان شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: توجه به محیط زیست در این فراخوان وجود دارد هم به صورت موضوعی و هم به صورت عملی از طریق حذف فراخوان کاغذی تلاش کردیم که به محیط زیست کمک کنیم.
وی با بیان اینکه بخش گران‌سنگ‌های زیبا برای اولین بار به جشنواره اضافه شده است، تصریح کرد: این بخش با همکاری سازمان میراث فرهنگی برای نخستین بار انجام خواهد شد تا ظرفیت‌های مشهد در این زمینه بیش از پیش معرفی شود.
حسن‌زاده گفت: حرف ما این است که نباید این طرح را محدود به بازه‌های زمانی خاص بکنیم و مثلا در یک دوره مانند بهار آن‌ها را پیگیری کنیم بلکه باید آن را به تمام طول سال وصل کنیم.
وی افزود: نشست‌های هم‌اندیشی هم برای ارتقاء این طرح در این راستا برنامه‌ریزی شده است و حتما پیگیری خواهد شد.

برگشت لبخند بر لبان مشهدی‌ها با برگزاری جشنواره هنر شهری

همچنین دبیر طرح استقبال از بهار ۹۷ گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره هنر شهری مشهد بتوانیم لبخند را به لبان مشهدی‌ها بازگردانیم.
احسان مهدوی با بیان این که فراخوان ما به دنبال جلب نظر مردم و هنرمندان است، اظهارداشتد: فراخوان طرح استقبال از بهار برای مشهد طراحی شده و بخش‌های مختلف آن برای هنرهای مختلف تفکیک شده است.
وی با اشاره به در نظر گرفتن هشت بخش برای این جشنواره خاطرنشان کرد: بخش شهدا، عیدگاه، دریادل، پنجراه، زیباشهر، سعدآباد، جنت و گلشهره در زمره این بخش ها به حساب می‌آید که برای هر کدام سرفصلی جدا نیز در نظر گرفته شده است.
دبیر طرح استقبال از بهار ۹۷ عنوان کرد: هر بخش در این طرح داوران خاص خود را دارد که برای اولین بار اتفاق می‌افتد و تلاش می‌کنیم تا تندیس جشنواره را به صورت دائمی ایجاد کنیم.
مهدوی اضافه کرد: امسال ما در برابر کپی کردن آثار خواهیم ایستاد و در صورت مشخص شدن کپی بودن یک اثر قرارداد ما با هنرمند آن طرح فسخ خواهد شد و وی از حضور در این فراخوان به مدت دو سال محروم خواهد شد.
وی با بیان اینکه متن فراخوان صمیمی و هنرمندانه است، گفت: این متن به دنبال آن است که بتواند ارتباط خوبی با هنرمند ایجاد کند و این نکته مورد تاکید قرار گرفته است.
دبیر طرح استقبال از بهار ۹۷ اظهار کرد: ما در این طرح تاکید زیادی بر نظر مخاطبان داریم و تلاش شده که نظر مردم بهتر و بیشتر در این زمینه لحاظ شود.
مهدوی ادامه داد: ما در این فراخوان اسامی داوران را قید کردیم و این اسامی بسیار برای هنرمندان جذاب هستند تا به جشنواره اعتماد کنند و در آن مشارکت داشته‌ باشند.
تصریح کرد: دوست داریم همایشی را با حضور هزار هنرمند مشهدی برگزار کنیم تا اعتمادسازی و آشنایی و دیدار خوبی بین این قشر و ما ایجاد شود زیرا ما به هر طریق ممکن از هنرمندان درخواست خواهیم کرد که با ما در این طرح همکاری کنند تا طرح با کیفیت بهتری انجام شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن