اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

وعده وزیر برای ارائه بسته های رقابتی اینترنت ویژه کم مصرف ها

کد خبر : 13806

با گذشت بیش از ۱۰ روز از اجرای تعرفه‌ جدید اینترنت ثابت غیر حجمی، سرعت کم این خدمات سبب اعتراض مشترکانی شده است که از جداول جدید اینترنت خریداری کرده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، بر اساس تعرفه‌های این مدل، فروش اینترنت براساس سرعت انجام می‌شود و هر سطح سرویس سرعت معین و سقف مصرف منصفانه دارد. در مدل جدید، سقف سرعت اینترنت در عمل محدود شده است و اینترنت نامحدود نیز آن طور که کاربران تصور می‌کردند، محقق نشده است.اکنون صدای اعتراض مشترکانی که از جداول جدید اینترنت خریداری کرده‌اند، به دلیل سرعت کم این خدمات درآمده است.با توجه به باز بودن سقف سرعت در سرویس‌های قبلی و محدود شدن در سرویس‌های جدید، بروز این نارضایتی پیش بینی شده بود. به گزارش فارس،وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض های گسترده کاربران اینترنت از جمله کم بودن سرعت، نیازهای سرعت زیاد و حجم کم و پرداخت یک باره هزینه زیاد اینترنت ،در پستی اینستاگرامی نوشت:مگابیت بر ثانیه واحد سرعت و مگابایت واحد حجم است. یک بایت معادل هشت بیت است. در نرم افزارهای دانلودر، بعضی اوقات سرعت بر حسب بایت نوشته می‌شود. برخی دوستان تصور می‌کنند که شرکت ارائه دهنده سرویس نسبت یک به هشت را اعمال کرده است که درست نیست. شرکت ها موظفند سرعت خریداری شده را تضمین شده به مشترک تحویل دهند. وی افزود: دسته‌ای از مشترکان نیاز به سرعت زیاد دارند در حالی که حجم مصرفی آن ها زیاد نیست. برای این مشترکان هر چند امکان استفاده از سرویس های موبایل وجود دارد اما شرکت های ارائه کننده خدمات ثابت نیزارائه بسته‌های رقابتی برای این گروه را آغاز کرده اند که راهکارهایی چون بسته ازدیاد سرعت از آن جمله است. در گذشته مشترک ابتدای ماه، مبلغی برای تمدید سرویس به شرکت ارائه کننده سرویس پرداخت می‌کرد سپس به تدریج در طول ماه با خرید حجم اضافه مبالغ دیگری را به سرویس دهنده می پرداخت. برای این موضوع نیز شرکت ها در فرایند رقابتی به دنبال شیوه هایی برای پرداخت تدریجی به منظور ایجاد تسهیلات برای مشترکان خود هستند.وی تصریح کرد: برخی نیز گلایه کرده اند که سرعت خریداری شده با آن چه تحویل شده همخوانی ندارد. در صورت رفع نشدن مشکل، مشترکان پس از تماس با شرکت ها، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند تا به شکایت آن ها رسیدگی شود.به گفته وی، مصوبه اعلام کرده است که در شمارش سقف مصرف منصفانه، ترافیک داخلی باید نصف بین الملل محاسبه شود. برخی شرکت ها به منظور اهداف تبلیغاتی و نشان دادن سقف بیشتر مصرف منصفانه، عدد مصرف منصفانه را بر مصرف داخلی تنظیم کرده و اعلام کرده اند، اینترنت دو برابر ترافیک داخلی شمارش خواهد شد. این موضوع این گونه القا کرده که اینترنت گران شده است. به دلیل هزینه تمام شده کمتر برای ترافیک داخلی، در هزینه دریافت شده از مشترک نیز این ضریب لحاظ شده و همزمان تعرفه اینترنت با کاهش قیمت همراه بوده است.جهرمی تاکید کرد: در خصوص محدود شدن ترافیک پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه نیز قبلا عرض کرده بودم که پیگیری خواهم کرد. در مصوبه، کلمه حداقل قبل از ۱۲۸ کیلو بیت اضافه و ابلاغ شد و این امکان به وجود آمده است که شرکت ها در این محدودیت نیز با هم رقابت کنند.

اعتراض های گسترده کاربران

در صفحه وزیر در اینستاگرام یک کاربر تجربه خود را چنین نوشته است: از طرح جدید اینترنت خریدیم سرعت دانلود ۶۰ k است و پینگ افتضاح شده است. این اینترنت اصلا قابل استفاده نیست. کاربر دیگری تایید کرده که سرویس‌های جدیدی که توسط شرکت هاارائه می شود ،واقعا پینگ و سرعت دانلود افتضاحی دارند.کاربر دیگری واکنش تندی داشته و گفته است: ۱۶ مگ سرعت با ۷۰ گیگ می‌خریدیم ۴۰ هزار تومان، حالا چهار مگ سرعت با ۸۰ گیگ می خریم ۴۰ هزار تومان، با همان پول سرعت یک چهارم شده است.مخاطبی که از وضع اینترنت جدیدش ناراحت است، نوشته: طرح جدید شاید برای پر مصرف‌ها بهتر شده باشد اما در حق کم مصرف‌هایی که می خواستند سرعت بیشتری داشته باشند، ظلم شده و به زور دارید به آن ها حجمی می فروشید که نیاز ندارند.کاربر دیگری گفته است: تعرفه های جدید به کنار، سرعت افتضاح شده است. تعرفه های قبل الان آرزوی مان شده است.

انتقاد سازمان حمایت

رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان نیز با انتقاد از شیوه تعیین قیمت اینترنت گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درحالی خود قیمت بسته‌های اینترنتی را تعیین می‌کند که باید ابتدا در کارگروه تنظیم بازارحضور یابد و درخواست خود را برای تعیین قیمت، ارائه دهد.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن