اسلاید شودانش و فناوریزندگیستون اصلیشهر هوشمند

حقوق زنان، اولین خواسته شهروند هوشمند عربستان

کد خبر : 13795

نخستین شهروند هوشمند جهان در عربستان برای اولین‌بار خود را به عنوان سخنگوی زنان این کشور اعلام کرد و خواهان ارائه حقوق برابر به زنان در این کشور شد.

به گزارش صبح مشهد  به نقل از ساینس آلرت،  هنگامی که برای اولین‌بار ربات هوشمند سوفیا توسط مسئولان عربستان رسما به عنوان یک شهروند پذیرفته شد کارشناسان و اصحاب رسانه از جریان  پشت پرده  ناآگاه بودند.

سوفیا یک ربات انسان‌نما است که توسط شرکت هنگ‌کنگی هانسون رباتیک طراحی و توسعه یافته‌است. سوفیا در ۱۹ آوریل ۲۰۱۵ در سطح بین‌المللی معرفی شد. این ربات بیشتر برای داشتن ظاهر و رفتار شبیه انسان در مقایسه با نسخه‌های پیشین شهرت یافته است.

به گفته دیوید هانسون سازنده ربات، سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و تشخیص چهره‌ است. او همچنین قادر به تقلید حرکات انسان و حالات چهره است و در واقع همین ویژگی او را قادر به پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها و مکالمات ساده در موضوعات از پیش تعیین‌شده‌ می‌کند.سخن گوی شرکت  هانسون رباتیک گفت: ربات سوفیا یک طرح هوشمندانه برای ادغام هوش مصنوعی با زندگی اجتماعی بشر است. خوشبختانه ربات سوفیا به عنوان یک نماد اعاده حقوق زنان در عربستان شناخته شده است.

وی معتقد است از آنجایی‌که ربات‌ها و به طور کلی  هوش مصنوعی برای همه مردم جذاب هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم که از هوش مصنوعی به عنوان یک سمبل یا شاخص برای دفاع از حقوق زنان در عربستان استفاده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن