اجتماعیاخبار مهماسلاید شوستون اصلی

فردا و با حضور وزیر کشور در مشهد؛ همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود

کد خبر : 13764

با حضور استاندار خراسان رضوی، نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد. 

به گزارش صبح مشهد، علی رضا رشیدیان در این نشست گفت: مهمترین و تنها راه موثر برای مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی شدن مبارزه با آن از طریق جلب همکاری تشک لهای مردم نهاد است.
وی اظهار کرد: به طور قطع افزایش سطح زیر کشت و تولید مواد مخدر طبیعی در افغانستان، هشداری برای ما در حوزه افزایش ورود مواد مخدر و افزایش اعتیاد خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی افزود: اگر دولت افغانستان می توانست مانع از رشد بیش از ۶۳ درصدی سطح زیر کشت خشخاش و ۷۸ درصدی تولید مواد مخدر طبیعی در کشورش شود، کار متولیان مبارزه با مواد مخدر در ایران نیز آسان تر بود.
رشیدیان بیان کرد: تامین امنیت در ایران تا زمانی که امنیت پایدار در کشور افغانستان ایجاد نشود، به طور کامل صورت نمی گیرد و نمی توان امنیت ۱۰۰ درصدی مرزهای ایران را تضمین کرد در شرایطی که در آن سوی مرز شرایط در زمینه مواد مخدر طبیعی و غیرطبیعی بد است.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر انجام فعالیت های فوق العاده در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده اند و این اقدامات فوق العاده فقط در توان دستگاه های اجرایی نیست بلکه باید مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی شده و مشارکت همه مردم با دستگاه های متولی جلب شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری همایش منطقه ای ‘صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر’ که با حضور وزیر کشور و رئیس دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئولان متولی مبارزه با مواد مخدر پنج استان و خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود، فرصت مغتنمی برای بسترسازی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.
رشیدیان بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در زمینه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، هماهنگ کردن اقدامات تشکلهای مردم نهاد یا سمن های فعال در زمینه اعتیاد است.
وی اظهار کرد: از ۹۴۵ تشکل مردم نهاد فعال در خراسان رضوی، ۲۹۳ سمن در حوزه مسائل پیشگیری و درمان اعتیاد و فعالیت های اجتماعی این حوزه فعالیت دارند که می توانند ظرفیت بالقوه ای برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باشند.
استاندار خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر خانه تشکلهای غیرمردمی در استان افتتاح شده و این خانه سرپلی برای برقراری تعاملات بین دستگاه ها و نهادهای دولتی با تشکلهای مردم نهاد به منظور هم افزایی اقدامات در خصوص مبارزه با مواد مخدر است.
رشیدیان گفت: وزارت کشور توجه ویژه ای در بهره گیری از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر داشته است به طوری که پارسال ۸۵ فعالیت در این زمینه برای تشکلهای مردم نهاد، تعریف کرده که ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این بخش تخصیص یافت.
وی اظهار کرد: امسال نیز در سطح ملی سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های مشترک بین دولت و تشکلهای مردم نهاد اختصاص پیدا کرده که پیش پرداخت آن به استان آغاز شده و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در بخش مبارزه با مواد مخدر، اشتغال بهبودیافتگان و جلوگیری از بازگشت آنان به اعتیاد بود که با کمک تشکل های مردم نهاد در استان برای یک هزار و ۱۰۰ معتاد اشتغال ایجاد شده است.
رشیدیان  همچنین در مورد پلمب خانه های واقع در حاشیه شهر که به توزیع مواد مخدر اختصاص داشته، گفت: باید یا این خانه ها که ارزش اقتصادی چندانی ندارد تخریب و یا بهسازی شود تا دیگر به محلی برای ورود مجدد توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن