اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری و زیارت در مشهد برگزار می شود/ اختصاص ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان صنایع دستی و گردشگری استان

کد خبر : 13736

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امسال از محل صندوق سرمایه ملی، متقاضیان تسهیلات از سوی میراث فرهنگی معرفی شده اند و از محل منابع استانی ۲۵درصد به خدمات گردشگری اختثصاص یافته که ۵ و نیم میلیارد تومان یارانه است و نزدیک به ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک ها باید به متقاضیان ارائه شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی،محمد رحیم رهنما صبح امروز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه در نشست خبری اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و زیارت خراسان رضوی و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهارداشت: در راستای مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها از بیست و هفتم آذرماه تا یکم دی ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد شاهد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهیم بود و ۱۸۰غرفه در این نمایشگاه حضور دارد.
او افزود: با توجه به اینکه مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها انتخاب شده تلاش شده تا تمامی استان ها و چند کشور اسلامی در نمایشگاه حضور پیدا کنند. چرا که صنایع دستی در اشتغال زایی نقش متمرکزی دارد و گام های مفیدی را می توان در این راستا برداشت.
رهنما تصریح کرد: همایش و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و زیارت خراسان رضوی یکی دیگر از نمایشگاه هایی است که ۱۹ لغایت ۲۲ دی ماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی به دلیل موقعیت جغرافیایی و مذهبی که دارد و سابقه تاریخی و فرهنگی و یکی از کلیدی ترین استان های کشور است به ویژه در گردشگری زیارتی و سیاحتی و از متمایز ترین استان هاست و چشم انداز اینده جهان توجه به صنعت گردشگری است.
او گفت: برای چشم انداز ۱۴۰۴ برنامه گردشگری مفصلی برنامه ریزی شده است با پیش بینی ۲۰میلیون گردشگری و ۲۵میلیارد دلار درآمد سالانه و سهم استان خراسان رضوی در این چشم انداز ۴۰میلیون گردشگر داخلی و ۳میلیون گردشگر خارجی است.
رهنما عنوان کرد: این نمایشگاه در راستای تحقق چشم اندار ۱۴۰۴برگزار می شود که شامل پنل های تخصصی است و از این طریق فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان و مشهد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد وبا توجه به اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از ریسک پذیری پایینی برخوردار است اما بازگشت سرمایه امکان پذیر و ما از این فرصت برای کسب آمادگی بیشتر استفاده خواهیم کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: ۸۵هزار طرح در این نمایشگاه مطرح خواهد شد که ۳۰هزار طرح در حوزه زیارت و زائرین کم بضاعت است و باید در این راستا بسته های سرمایه گذاری فراهم شود و در معاونت سرمایه گذاری و انجمن های صنفی و سایر تشکلات مردم نهاد و بخش خصوصی این نمایشگاه تخصصی برگزار می شود تا بستر لازم برای پیشرو ماندن صنعت گردشگری در آینده با سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها فراهم شود.
رهنما با بیان اینکه در نمایشگاه صنایع دستی به دنبال معرفی و مطرح کردن صنایع دستی هستیم تا در سبد سوغات استان قرار گیرد افزود: مجوز ساخت مرکز ملی گوهرسنگها را دریافت کرده ایم و رقم خوبی در این حوزه به استان تخصیص داده شده است و از اوایل سال آینده مقدمات ساخت آن فراهم می شود ضمن اینکه بسیاری از آثار تاریخی که در استان وجود دارد را به نمایشگاه صنایع دستی تبدیل خواهیم کرد مانند بنای مصلی،خانه ملک، موزه نادری و فردوسی و با بسیاری از مجموعه‌های بزرگ مشهد ارتباط داشتیم تا بخشی از بازارها نیز به صنایع دستی اختصاص پیدا کنند.
او گفت:در صنایع دستی تنها به دنبال تولید نیستیم بلکه بحث آموزش در حوزه صنایع دستی بسیار مطرح است از طرفی طرح ساماندهی سوغات و شبکه ملی سوغات مطرح شده است تا پیوندی بین تولید کنندگان صنایع دستی و بازار برقرار شود و محصولات در سبد سوغات گردشگران قرار گیرد باید سوغات را تقویت و نمایشگاهها را گسترش دهیم و از طرفی ادارات و دستگاهها را ترغیب کنیم تا هدایای خود را از سوغات سنتی و صنایع دستی استان تهیه کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی بیان کرد: باید کیفیت و فناوری های جدید را ارتقا دهیم و در این راستا مراکز و کارگاههای تولیدی ایجاد شده است به عنوان مثال در توس کارگاه گوهرسنگها ایجاد و با دانشگاه ارتباط برقرار کرده ایم برای به روز کردن و بهبود فناوری و کیفیت را افزایش خواهیم داد تا با اجناس خارجی رقابت کنند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن