اخبار مهماسلاید شواقتصادیستون اصلی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی مشهد به بهره برداری رسید

کد خبر : 13661

استاندار خراسان رضوی با حضور در شهرک صنعتی مشهد مقدس، نیروگاه ۱۰۰ مگا واتی برق خورشیدی که بزرگترین نیروگاهی است که توسط بخش خصوصی احداث شده است را افتتاح کرد.  
به گزارش صبح مشهد، علی رضا رشیدیان در حاشیه این مراسم با اشاره به مزیت های استان در حوزه ی انرژی های پاک مثل خورشید و باد، تاکید کرد: دولت از سرمایه گذاران در این بخش با ارائه تسهیلات، صدور مجوزهای لازم و در اختیار قرار دادن زمین، حمایت های لازم را به عمل می آورد.
وی تاکید کرد: حمایت از توسعه تولید انرژی های پاک و دور شدن از بهره گیری از انرژی های فسیلی، علاوه بر مزیت های زیست محیطی، استان و کشور را در تولید برق به سمت خودکفایی می برد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تحقق این مهم علاوه بر تامین مصارف داخلی، زمینه ی بسیار مناسبی برای حضور در بازارهای منطقه و صادرات انرژی پاک است.
رشیدیان با اشاره به راه اندازی ۶۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک تولید برق با همکاری کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در استان، تصریح کرد: با هدف گذاری های صورت گرفته، این رقم تا دو هزار نیروگاه افزایش خواهد یافت.
وی تضمین دولت برای خرید برق تولیدی توسط نیروگاه های کوچک را مشوقی برای سرمایه گذاری در این حوزه دانست و افزود: از ورود بخش خصوصی در این بخش حمایت می کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون برخی از ادارات و سازمان های دولتی در استان اقدام به نصب پنل های خورشیدی و تولید برق مورد نیاز خود را کرده اند که امیدواریم این مورد در همه ی واحدها شکل بگیرد.
رشیدیان به دستاوردهای پژوهشی ارائه شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اشاره و اظهار کرد: در حوزه نیروگاه های کوچک و خانگی بادی نیز به توفیقاتی دست یافته ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن