استانی

گردشگران لهستانی از جاذبه‌های خواف خراسان رضوی دیدن کردند

کد خبر : 48094

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: شماری از گردشگران لهستانی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش صبح مشهد، محمود باعقیده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران لهستانی امروز در سفر به خواف علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی این شهرستان و اسکان در اقامتگاه بوم گردی با آداب و رسوم ، غذاهای محلی و پوشش مردم منطقه نیز آشنا شدند.

وی ادامه داد: بازدید از کارگاههای تولید و فروش صنایع دستی از جمله رودوزی های سنتی، حوله بافی و گلیم بافی، بازدید از کارگاه آهنگری و نهالستان های کاج شهر نشتیفان از دیگر برنامه های تدارک دیده برای این گردشگران بود .
وی گفت: شهرستان خواف به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران استان هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران خارجی به خصوص اروپایی ها می باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف افزود: در صورت تولید محتوای فرهنگی، تاریخی و طبیعی این شهرستان به زبانهای مختلف، حضور جدی شرکت های مسافرتی و بوم گردی ها در نمایشگاههای گردشگری ،توسعه زیر ساخت های گردشگری در بخش راه و اقامت و آموزش راهنمایان گردشگری به زبان کشورهای هدف و تسلط آنها به جزییات علایق و شناخت مخاطبان می تواند شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی در خواف بود.

از مجموع ۴۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در خواف ۹۲ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و برای ۱۱ اثر هم تشکیل پرونده شده و مراحل ثبت آنها در دست اقدام است.
خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت است.

شهرستان مرزی خواف در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد است و این شهرستان ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن