اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

قابلیت نقاشی روی عکس دوستان در اینستاگرام فعال شد

کد خبر : 13434

اینستاگرام از ویژگی «ریمیکس» پرده برداشت که هدف آن تشویق کاربران به ارسال پیام های خصوصی به یکدیگر است.

به گزارش صبح مشهد، اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد در بخش دایرکت مسیج عکس های دوستان خود را اصلاح و به آن استیکر و متن اضافه کنند.این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تصاویری را اصلاح کند که دوستانش از طریق دایرکت مسیج برای او ارسال کرده اند.هنگامی که یکی از دوستان عکسی را مستقیم برای کاربر ارسال می کند، با ضربه روی آیکن دوربین در پایین صفحه قابلیت پاسخ دهی فعال می شود. سپس کاربر باید عکسی گرفته و آن را برای دوست خود ارسال کند. در این زمان تصویر اصلی نیز همراه عکسی که کاربر گرفته ضمیمه می شود و قابلیت تغییر در عکس اول فعال می شود.کاربر می تواند عکس را تغییر اندازه دهد، روی آن طراحی و استیکر یا متن به آن اضافه کند. بدین منظور هنگام مشاهده تصویر طرف مقابل روی آیکن دوربین کلیک و گزینه «reply» را انتخاب کنید.امکان تنظیم دفعات نمایش تصویرهم وجود دارد و با انتخاب گزینه «one view» تصویر تنها یک بار نمایش داده می شودوبا انتخاب گزینه «allow replay» کاربر می تواند به دفعات تصویر را مشاهده کند.

برنامه‌های اندرویدی از کاربران جاسوسی می‌کنند

تحقیقات دانشگاه «ییل» نشان می دهد بیشتر برنامه‌های اندرویدی بعد از نصب از کاربران خود جاسوسی و اطلاعات خصوصی آن ها را بررسی می‌کنند.بخش اعظم برنامه های اندرویدی حاوی ابزار ردگیری و کنترل فعالیت های کاربران هستند و لذا نصب این برنامه ها برای افراد تبعات امنیتی دارد.هدف اصلی این جاسوسی ها شناسایی سلایق و علایق کاربران به منظور ارسال تبلیغات و آگهی های دیجیتال مرتبط برای هر فرد است. از هر چهار برنامه اندرویدی سه برنامه به ابزار ردگیری و کنترل کاربران مجهز هستند. این مشکل حتی در برنامه های گوگل پلی هم وجود دارد.

فروش ۱۵ میلیون آیفون ایکس توسط اپل

اپل از سوم نوامبر تاکنون ۱۵ میلیون آیفون ایکس (آیفون ۱۰) فروخته است. اپل تنها در بلک فرایدی توانست ۶ میلیون آیفون ایکس بفروشد و در مجموع از روز عرضه رسمی تاکنون بیش از ۱۵ میلیون گوشی جدید خود را فروخته است.فروش مدل ۲۵۶ گیگی بیشتر از ۶۴ گیگی بوده و این به معنای حاشیه سود بیشتر برای اپل است. تولید هفتگی آیفون ایکس به ۳ میلیون گوشی رسیده است و از ماه آینده به هفته‌ای ۴ میلیون گوشی می‌رسد.

قابلیت جدید مایکروسافت برای دسته بندی نرم افزارها در ویندوز

مایکروسافت تست قابلیتی را در ویندوز آغاز کرده که می تواند چندین اپلیکیشن را در یک صفحه دسته بندی کند، مانند همان کاری که برای مدیریت تب ها در یک مرورگر انجام می دهید.بر خلاف قابلیت Task View که صرفا جابه جایی میان اپلیکیشن ها را آسان تر می کرد، Sets امکان گروه بندی آن ها را به شما می دهد تا بتوانید به تمامی آن ها از یک پنجره دسترسی پیدا کنید.

پلی استیشن وی آر پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی 

فروش هدست واقعیت مجازی در سه‌ماهه‌سوم سال ۲۰۱۷ برای اولین بار رشدی یک میلیونی داشته و سونی نقش به‌سزایی در این رشد ایفا کرده است. به گزارش zoomit ،حدود نیمی از این تعداد، هدست‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن بوده‌اند.

نقص فنی، ورود به رایانه های مک را بدون کلمه عبور ممکن کرد

کاربران رایانه های مک مجهز به سیستم عامل MacOS High Sierra باید هوشیار باشند، زیرا آسیب پذیری امنیتی خطرناکی ورود به این رایانه ها را بدون نیاز به کلمه عبور ممکن کرد.

روسیه سال آینده اینترنت مستقل راه اندازی می کند

دولت روسیه تصمیم دارد درسال ۲۰۱۸ اینترنت مستقل خود را راه اندازی کندکه برای کشورهای عضو بلوک بریکس نیز عرضه می شودوبه طور جداگانه از Domain Name System جهانی کار می کند.چنین اقدامی روسیه را در برابر حملات سایبری محافظت می کند.فعالیت چنین اینترنتی خارج از کنترل سازمان های بین المللی خواهد بود.

اپل، آیفون جدید ارزان عرضه می کند

اپل به دنبال عرضه یک مدل ارزان قیمت تر از گوشی آیفون اس ای است .انتظار می رود آیفون اس ای در سه ماهه اول ۲۰۱۸ روانه بازار شود.

ایمپلنت‌ مغزی که رفتار و حرکات انسان را تغییر می دهد

آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته ارتش آمریکا در حال آزمایش ایمپلنت مغزی روی انسان است که می‌تواند رفتار و حرکات فرد را تغییر دهد.این تراشه‌های کنترل‌کننده مغز، پالس‌های الکترونیکی منتشر می‌کنند که طی فرایندی به نام “تحریک مغزی عمیق”، عملکرد شیمیایی مغز را تغییر می‌دهد.تحریک مغزی عمیق با کاشت سیم‌های ظریفی در مغز که الکترودهایی در سرشان قرار دارد، انجام می‌شود.الکترودها، شوکی با فرکانس بالا به یک ناحیه مد نظر مغز وارد می‌کنندکه برخی از سیگنال‌های الکتریکی را در مغز تغییر می‌دهند تا رفتار و حرکات را عوض کنند.

منبع: مهر، فارس، ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن