اسلاید شواقتصادیستون اصلی

پرداخت های ۱۰۰میلیونی در سه موسسه مالی از ۱۱ آذرماه

کد خبر : 13388

براساس اظهارات مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی از شنبه ١١ آذرماه سپرده‌گذاران سه تعاونی افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان که مبلغ سپرده آن ها بیش از ١٠٠ میلیون تومان است، تا سقف ١٠٠ میلیون تومان به صورت علی الحساب دریافت می کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اخبار بانک، محمد علی کریمی در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی این مطلب را نقل کرده است. همچنین ایسنا روز گذشته در گزارشی نوشت :از روز شنبه چهارم آذرماه فرایند پرداخت های برخی از موسسات و تعاونی های اعتباری منحل شده از سر گرفته شد؛ به گونه ای که پرداخت سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان در دستور کار قرار گرفت و بانک مرکزی اعلام کرد بقیه وجوه سپرده‌گذاران کلان بعد از ارزیابی و شناسایی دارایی‌های این تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

این در حالی است که بنا بر توافق اولیه و  آن‌چه پیشتر رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد، هر گونه کسری ناشی از شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌های این تعاونی‌ها بر عهده مدیران و سهامداران آن‌ها خواهد بود.

پرداخت مطالبات سپرده گذاران کاسپین تا ۳۶۰۰ میلیارد تومان

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز روز یک‌شنبه به مهر گفت: با اقداماتی که در دست انجام است، مطالبات ۹۸ درصد سپرده گذاران کاسپین به میزان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز یک شنبه خانه ملت با مسئولان بانک مرکزی اظهار کرد: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در نحوه اداره این مجموعه ها وجود داشت، ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس آن چه از این نشست به دست آمد، با اقداماتی که در سطح سران سه‌قوه در حال انجام است، امیدواریم مشکلات این موسسات به زودی برطرف شود و به همین منظور، پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در موسسه کاسپین در دستور کار قرار گرفته و تا مبلغ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی پرداخت شده است و بقیه نیز پرداخت خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر این که این میزان مبالغ پرداختی معادل چند درصد مطالبات سپرده گذاران کاسپین است، تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد مجموعه سپرده گذاران را شامل می شود وبرای دو درصد باقی مانده نیز درصدد هستند سریع تر مشکلاتشان را حل کنند؛ این دو درصد، سپرده گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

نعمتی همچنین درباره سایر موسسات مالی و اعتباری مشکل دار نیز گفت: درباره آن ها کارها در حال انجام است که مطالبات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود و با اقداماتی که در دست انجام است، مطالبات ۹۵ درصد سپرده گذاران این موسسات پرداخت می شود ومطالبات ۵درصد باقی مانده نیز با تدبیر سران سه‌قوه پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش مجموعه قوای سه‌گانه این است که این مشکلات هر چه سریع تر برطرف شود.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر این که آیا زمان‌بندی مشخصی برای حل کامل مشکلات موسسات مالی و اعتباری در نظر گرفته شده است یا خیر تصریح کرد: چون در این زمینه مسئله پرداخت مطرح است، کار در حال انجام است و نمی توان به طور دقیق زمان‌بندی مشخصی تعیین کرد، اما ان‌شاء‌ا…  مشکل برطرف خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن