اجتماعیاخبار مهماسلاید شوستون اصلی

۱۰ استان درگیر برف‌وکولاک؛ امداد رسانی به هزار و ۸۰۰ نفر

کد خبر : 13364

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ۱۰ استان درگیر برف‌وکولاک هستند از امداد رسانی به هزار و ۸۰۰ نفر در دو روز  گذشته خبر داد. 

به گزارش صبح مشهد، شاهین فتحی؛ معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره عملیات‌های برف و کولاک در دو روز گذشته گفت: ۱۰ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان و مازندران در دو روز گذشته تحت تاثیر برف و کولاک بودند که به همه آن ها امداد رسانی شد. او ادامه داد: به ۲۰ محور در استان‌ها خدمات رسانی شده است. همچنین هزار و ۸۰۰ نفر در این محورها امدادرسانی شدند و برای ۲۷۲ نفر اسکان اضطراری داشتیم.

فتحی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ دستگاه خودرو از برف رها شدند. معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان تاکید کرد: در عملیات‌های ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ تیم یعنی ۱۰۴ نفر از جمعیت هلال احمر به مناطق ذکر شده خدمات رسانی کردند.

در همین حال به گزارش ایلنا  در حوادث آبگرفتگی و توفان چند روز اخیر در خوزستان ۳ نفر جان باختند.

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور

در همین حال رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد. سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایسنا، در این باره گفت: برابر اخبار دریافتی از مراکز کنترل ترافیک هم اکنون در محورهای دست کم ۹ استان شاهد بارش باران هستیم که از این میان می‌توان استان‌های قزوین، گیلان، بیشتر محورهای شرق و غرب استان  تهران، البرز، کرمانشاه، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی و فارس را نام برد. وی با اشاره به بارش برف در محورهای دو استان آذربایجان غربی و کردستان نیز گفت: محورهای سردشت و تکاب، شاهین دژ در استان آذربایجان غربی و محور بانه در استان کردستان همراه با بارش برف گزارش شده است که لازم است رانندگان برای تردد در این محورها ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط به شرایط برفی، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند چرا که در غیر این صورت ماموران پلیس از ادامه تردد آنان جلوگیری خواهند کرد. رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: هم اکنون در تمامی جاده‌های کشور وضعیت ترافیکی روان گزارش شده است و تنها در باند شمالی آزادراه تهران – کرج شاهد تعداد زیاد تردد خودروها هستیم که این موضوع به دلیل پیک ترافیک صبحگاهی

است. وی محور شمشک به دیزین را همچنان مسدود اعلام کرد و با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و تلفن سه رقمی ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و نیز نیاز به امدادرسانی حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن