اخبار مهماسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

نهم‌ ربیع‌الاول؛ اجتماع عظیم مهدویون در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 13343

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت:‌ همزمان با نهم‌ ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) اجتماع عظیم مهدویون در مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی‌نسب با اشاره به سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، اظهار کرد: امامت حضرت ولی عصر(عج) ریشه در کتب آسمانی، قرآن کریم و روایات اسلامی دارد و در میان ائمه هدی(ع)، امامت حضرت ولی عصر(عج) بیش از همه مورد تأکید قرار گرفته است.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حدیث معراج پیامبر گرامی اسلام، واقعه غدیر و در میان فرمایشات همه اهل بیت(ع) تأکید خاصی به امامت حضرت ولی عصر(عج) شده، اضافه کرد: وظیفه ما در دوران غیبت کبری به‌ویژه این ایام که سرآغاز امامت و ولایت آن حضرت به شمار می‌رود در معرفت نسبت به ایشان و نگاه ویژه‌ای که امام رضا(ع) نسبت به موضوع امامت داشتند، دوچندان می‌شود.
وی همچنین با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش اشاره کرد: شادی ما امسال با پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، نفاق و صهیونیزم مضاعف شد و امام زمان(عج) امروز حقوق خاصی از جمله حق وجود، حق بقا، حق خویشاوندی با پیامبر اکرم(ص) که قرآن کریم هم به آن تأکید می‌کند، حق واسطه فیض، حق پدر بر فرزند، حق سید بر بنده و حق عالم بر دانش‌پژوه بر گردن ما دارند و تمام این حقوق می‌طلبد که ما در این ایام با امام مهدی(عج) تجدید عهد و پیمان کنیم.
موسوی‌نسب با تأکید براینکه نهم ربیع‌‎الاول در استمرار بعثت پیامبر اکرم(ص) و روز غدیر قرار دارد، گفت: تجدید عهد با امام زمان(عج)، تجدید عهد و پیمان با قرآن کریم، بعثت همه انبیای الهی و نبی مکرم اسلام(ص) و واقعه غدیر است، بنابراین رسانه‌ها در این ایام باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در راستای معرفت‌افزایی نسبت به معارف مهدویت داشته باشند.
وی تصریح کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی همه‌ساله، همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) برنامه‌های خاصی را برگزار می‌کند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی با اشاره به تعامل و هماهنگی با سازمان تبلیغات، سازمان امور مساجد و هیئات مذهبی استان به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: در همین راستا هفته گذشته جلسه‌ای با مهدیه‌های استان داشتیم و بنا شد جشن امامت و ولایت امام زمان(عج) در کلیه مهدیه‌های سراسر خراسان رضوی برگزار شود.
وی با اشاره به برپایی اجتماع عظیم مهدویون در روز نهم ربیع‌الاول، ادامه داد: به منظور تجدید بیعت با حضرت ولی عصر(عج)، نواب عام ایشان و ولایت فقیه اجتماع عظیم مهدویون در مشهد مقدس برگزار می‎‌شود. این جشن از ساعت ۱۴ با برنامه‌هایی چون مدیحه‌سرایی و سخنرانی آغاز شده و از ساعت ۱۵:۳۰ مردم به منظور عرض تبریک به محضر حضرت رضا(ع)، به سمت بارگاه رضوی حرکت خواهند کرد؛ این جمعیت پس از قرائت میثاق‌نامه با امام زمان(عج) در فلکه آب، به منظور اقامه نماز مغرب و عشا به سمت حرم رضوی حرکت می‌کنند.
موسوی‌نسب با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در سراسر استان ویژه این ایام تدارک دیده شده است، گفت: در این راستا با آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی انجام شده تا در صبحگاه نهم ربیع‌الاول‌، زنگ انتظار و تجدید عهد و پیمان با حضرت ولی عصر(عج) داشته باشند. با برخی دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم همه با هم در این روز، از خراسان و مشهد مقدس پیام تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج) را به جهان اسلام صادر کنیم.
وی همچنین ضمن اشاره به اعزام مبلغان و کارشناسان مهدوی به مراکز و مناطق مختلف سطح استان، اضافه کرد: همزمان با نهم ربیع و آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب‌الزمان(عج)، براساس طرح کشوری «یاران موعود»، مبلغان مهدوی با حضور در مدارس استان، در ارتباطی دوستانه با دانش‌آموزان ضمن پاسخ به شبهات آنان و خرافه‌زدایی، ذهن و قلب آنان را با معرفت و محبت امام مهدی(عج) آشنا می‌کنند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی با اشاره به آماده‌سازی محتوای فرهنگی تبلیغی برای استفاده مبلغان در مراسمات و جلسات مهدوی، گفت: نمایشگاهی متنوع از کتب و محصولات فرهنگی مهدوی و نمایشگاهی نیز ویژه تمامی سنین در محل این بنیاد برای بهره‌مندی عموم مردم برپاست.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی در خاتمه با تأکید براینکه همه باید تلاش کنیم در راستای معرفت به امام زمان(عج) گام برداریم، گفت: این ایام بهانه‌ای است تا با شأن و شئونات امامت، فرازهای ادعیه و زیاراتی که درباره تجدید عهد و پیمان با امام مهدی(عج) بیان شده بیشتر آشنا شویم چراکه هرچه اجتماع قلوب در جهان اسلام بیشتر شود به‌ویژه با پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، ثمره عالی‌تری به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن