اجتماعیاسلاید شوزندگیستون اصلی

سرعت مهم ترین عامل تصادفات منجر به مرگ/ فرهنگ سازی فاکتور مهم کاهش حوادث ترافیکی

کد خبر : 13329

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، اولین و اصلی ترین علت مرگ در سوانح ترافیکی ، سرعت غیر مجاز اعلام شده است که بایستی همه دستگاه های مسئول بویژه رسانه ها  با فرهنگ سازی سهم خطای انسانی را، کاهش دهند.

نشست روز جهانی «قربانیان حوادث ترافیکی» با حضور دکتر «محمدرضا دارابی محبوب» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر «احمدی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس بیمارستان شهید کامیاب مشهد ( امدادی )در این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد با بیان این که ساختمان جدید اورژانس این بیمارستان با پنج هزار متر مربع و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، افزود: اعتبار این پروژه تامین شده است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر «جواد ملکی» اظهار کرد: با ساخت اورژانس جدید بیمارستان امدادی شهید کامیاب در زمان هایی که میزان مراجعه بیشتر می شود با مشکل کمبود مواجه نمی شویم.

«محمدرضا دارابی محبوب» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست به ریشه های تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت:دلایل زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها، ضعف آموزش فرهنگ ترافیک در کشور است.

وی به بحث بستن کمربند ایمنی یا تعبیه صندلی کودک در خودرو اشاره کرد و گفت: این موضوع در کشور ما بحث جدیدی است ولی در کشورهای اروپایی، رعایت آن بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم تعداد کشته های حوادث ترافیکی ما با آن ها برابری کند.

دکتر «محمد وفایی نژاد» مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز خطای انسانی و ایمن نبودن راه و خودرو را سه عامل اصلی به وجود آمدن تصادف های هولناک منجر به مرگ دانست و گفت: در این راستا معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان ورود کرده است تا سهم هر کدام از دستگاه های دخیل در بروز تصادفات مشخص و با آنان برخورد شود.

وی افزود: ۱۱۳۳ نفر طی سال گذشته در تصادفات رانندگی در خراسان رضوی جان باختند که البته آمار ۶ ماهه اول ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

در ادامه این نشست دکتر «بیرجندی نژاد» رئیس بیمارستان امدادی شهید کامیاب نیز به آمار مصدومان حوادث اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد از افرادی که در این بیمارستان بستری می شوند در حوادث رانندگی مصدوم شده اند.

عیادت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ازمصدومان بستری و بازدید از ساختمان در حال احداث اورژانس بیمارستان امدادی شهید کامیاب، از دیگر برنامه های این نشست بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن