اسلاید شواقتصادیستون اصلی

الزام اصناف کشور به آموزش روش های مبارزه با پولشویی

کد خبر : 13348

مشاور مبارزه با پولشویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون، تمامی واحدهای صنفی، روسای اتحادیه ها، روسای اتاق های اصناف و روسای سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت، ملزم به آموزش روش های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند که در غیر اینصورت برابر ضوابط رفتار خواهد شد.
به گزارش صبح مشهد، جمشید گلپور در اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی که در روز شنبه ۹۶٫۹٫۴ در این سازمان برگزار شد اظهارداشت: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که توسط دولت تصویب شده است باعث شفافیت مالی و جلوگیری از فساد اقتصادی در کشور می شود.
وی با بیان اینکه در معنای عام، پولشویی به هر عمل مجرمانه و تخلفی که جنبه درآمدزایی داشته باشد اطلاق می شود گفت: واژه پولشویی استان برای توصیف فرایندی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن پول غیرقانونی یا کثیفی که حاصل فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی و کلاهبرداری و غیره است در چرخه ای از فعالیت ها و معاملات مالی و با گذر از مراحلی به عنوان پول قانونی و موجه و مشروع جلوه داده می شود.
گلپور اظهارداشت: با توجه به اینکه پولشویی فضای کسب و کار را نا امن می کند، اصناف باید مبارزه جدی با این پدیده را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: صنوف، اتحادیه ها و اتاق های اصناف وظایف سنگینی بر عهده دارند و می توانند از طریق جلوگیری از قاچاق کالا و ارز با پدیده پولشویی مبارزه کنند.
گلپور با بیان اینکه فرار مالیاتی، فاکتورسازی، استفاد از پول حاصل از قاچاق برای امور تجاری و غیره از جمله روش های پولشویی است تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی در خصوص این طرح تا دو هفته ادامه خواهد داشت و پس‌ازآن بحث‌های عملیاتی و اقدامات اجرایی آن به‌صورت سیستمی پیاده خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن