اخبار مهماستانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تولیت آستان قدس رضوی؛ ایجاد تفرقه بین مسلمانان از راهبردهای دشمن/ آزادی قدس شریف در گرو انسجام کشورهای اسلامی

کد خبر : 13325

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مودت و محبت نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام وجه مشترک تمام مسلمانان جهان است.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع میهمانان خارجی اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها در تالار قدس حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: هم‌دلی و اتحاد جهان اسلام در پرتوی آموزه‌های حکیمانه و سیره عالمانه زندگی حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام قابل تحقق است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وحدت امت اسلامی افزود: پیروی و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا علیه‌السلام رمز ائتلاف، اتحاد و وحدت مسلمانان است و در سایه این امام همام می‌توان تمام اختلافات را به وحدت تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام نخستین شخصیتی بودند که کرسی گفت و گو میان ادیان و تقرب مذاهب را در تاریخ بنیان نهادند. بیان کرد: امروز راهبرد دشمن ایجاد تفرقه در امت اسلامی و راهبر جهان اسلام باید ایجاد وحدت باشد؛ روشنفکران و علما باید در راستای بصیرت افزایی و یکپارچگی امت اسلامی تلاش کنند.
وی گروهک داعش را جریانی جاهل و دست ساختار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل معرفی و عنوان کرد: استکبار بر جهالت گروه تروریستی تکفیری داعش سوار شد و خداوند را سپاسگذاریم که پایان داعش با آغاز اجلاس محبان اهل بیت مقارن شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همانگونه که در زیارت جامعه کبیره از امام رضا علیه‌‎السلام با عنوان «ائتلفت الفرقه» یاد شده است، فرقه‌ها با تأسی به سیره و کلام حضرت ثامن الائمه علیه‌السلام می‌توانند به ائتلاف و وحدت برسند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: مسلمانان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام «مودت» دارند، مودت محبتی شدید و عشق ورزیدنی است که آثار خارجی بر آن مترتب باشد. دلدادگی به اهل بیت علیهم‌السلام منشأ تمام خوبی‌ها، معروف‌ها و ترک همه زشتی‌ها و نبایدهاست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: امروز معنویت گمشده عالم بشریت است و الحاد جامعه بشری را تهدید می‌کند، مودت نسبت اهل بیت علیهم‌السلام رمز رهایی از الحاد، شرک و کفر است. هیچکدام از امامان و پیشوایان الهی با ظلم سازش نکردند، سیره مشترک همه انبیاء و اوصیاء الهی مبارزه با ظلم، بیدادگری و استکبار است.
وی بیان کرد: امروز جهان بشریت از مفاسد اخلاقی و اجتماعی بسیاری در رنج بوده و تنها راه نجات از این تهدیدات پناه جستن به کسانی است که جلوه محاسن اخلاق و مربیان نیکی و سعادت بشریت هستند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: جهان غرب بیش از ۳۰۰ سال است که در برابر معنویت ایستادگی می‌کند و نتیجه این مبارزه با معنویت هفتاد سال ظلم رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین، ساخت کلاهک‌های هسته‌ای و ظلم و جنایت علیه ملت‌هاست.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار علیهم‌السلام سیاسی ترین افراد تاریخ بشریت هستند که سیاستشان با معنویت و دینمداری پیوند خورده بود. اظهار کرد: امام خمینی(ره) احیاگر سیاست همراه با دیانت در عالم بودند و امروز پرچم‌دار این نهضت مقام معظم رهبری هستند. سیاست توام با دیانت یکی از مبانی اصلی و اساسی اسلام و انقلاب اسلامی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: دشمن با فتنه‌ها و دسیسه‌ها تلاش دارد مسئله اصلی جهان اسلام که موضوع فلسطین و آزادی قدس تشریف است را به حاشیه براند. ایجاد تفرقه میان مسلمانان، ایجاد شبهه و تهدید باورهای مسلمانان با استفاده از امپراتوری خبری و رسانه‌ای، پیشبرد امیال خبیث خود با برپایی حکومت‌های دست نشانده در منطقه، جسارت به مقدسات به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه، راه اندازی گروهک‌های تروریستی و تکفیری از جمله سیاست‌های استکبار در قبال کشورهای اسلامی است.
وی گفت: اگر چه مستکبران خود را پشت عناوینی همچون القاعده، داعش، بوکوحرام پنهان می‌کند اما مسلمانان جهان بیدار و هشیار هستند، دشمن را بخوبی می‌شناسند و می‌دانند تنها راه ایستادگی در برابر توطئه‌های استکبار حفظ انسجام و وحدت با محوریت قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم‌السلام است.
وی ابراز کرد: امروز جهان اسلام نیازمند لشکری فرهنگی برای فتح قلوب، فکرها، اندیشه‌ها، مبارزه با انحرافات و شبهه زدایی‎های دینی است. داعش در جبهه نظامی شکست خورد اما باید مراقب بود که دشمنی که از در بیرون شده با ترفند و حیله از پنجره وارد نشود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امروز ایران اسلامی به برکت بصیرت آفرینی‎های رهبری معظم انقلاب، خون پاک شهدا و بیداری مردم بخوبی دشمن را می‌شناسد و توطئه‌ها را رصد می‌کند و به خوبی در برابر دسیسه‌ و فتنه‌های دشمنان می‌ایستد. گفتنی است، اجلاس جهانی محبان اهل بیت با حضور بیش از ۶۰۰ فرهیخته و محب اهل بیت از ۹۴ کشور در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن