اسلاید شواقتصادیستون اصلی

پرداخت ۷۰ میلیارد تومانی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان خراسان رضوی

کد خبر : 13300

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در مدت یک سال فعالیت کاری ۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وام در قالب‌های حمایتی و اشتغال و خودکفایی به مددجویان و اقشار نیازمند جامعه پرداخت کرده است.

به گزارش صبح مشهد، نشست خبری مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی و مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی باهدف ارائه عملکرد فعالیت یک‌ساله این صندوق برگزار شد.

محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در یک سال فعالیت در این استان ۲۱ هزار و ۴۹۹ فقره تسهیلات را باارزش ۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت کرده است گفت: تسهیلات در دو قالب حمایتی و اشتغال به مددجویان پرداخت‌شده است که ۱۸ هزار و ۸۹۰ فقره تسهیلات حمایتی بااعتبار ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دو هزار و ۶۰۹ فقره باارزش ۳۰ میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان و اقشار نیازمند بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه رشد و توسعه جامعه در گروی عمل به راهبردهای قرآن است، ادامه داد: سعی شده با مطالعات دقیق بتوانیم شکل اسلامی قرض‌الحسنه را در حد اعلای خود پیاده کنیم چراکه قرآن کریم بر تنوع در خدمت‌رسانی برای محرومیت‌زدایی تأکید دارد که یکی از آن‌ها کمک‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه است.

وی از مزایای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه توسط این صندوق به مددجویان را حفظ کرامت انسانی، گردش مالی کمک‌ها و آسان گرفتن ضمانت‌ها دانست. مسعودیان راد گفت: صدقه در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه‌شده است و باید تلاش کنیم موضوع قرض‌الحسنه را هم در جامعه نهادینه کنیم.

همچنین در این جلسه، اسماعیل رحمانی، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی از جذب ۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سپرده در قالب چهار گروه توضیح داد و گفت: ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق مستمری و یارانه مددجویان، ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سپرده مشتریان عادی، ۵۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سپرده کارکنان کمیته امداد و ۳۸۷ میلیون تومان سپرده پزشکان طرف قرارداد توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تاکنون جذب‌شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق ولایت در استان با یک شعبه مرکزی فعالیت می‌کند ولی در ارائه خدمات سرعت بسیاری مطلوبی دارد افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه باید به سمت مردمی شدن هدایت شود که خوشبختانه برای این امر کارهای خوبی صورت گرفته است اما بازهم نیازمند توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری در جهت خدمت‌رسانی به افراد محروم هستیم. وی ادامه داد: به هر مددجو درمجموع تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام در سه بخش کارگشایی، مسکن و اشتغال طبق ضوابط و شرایط پرداخت می‌شود.

رحمانی بابیان اینکه صندوق امداد ولایت از معدود مؤسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی و متصل به شبکه شتاب است، بیان کرد: در این صندوق دو نوع سپرده‌گذاری عادی و ویژه انجام می‌شود که در نوع ویژه مردم صندوق ولایت را به‌عنوان بانک خود انتخاب و از خدمات آن استفاده می‌کنند و در نوع ویژه هم با سپرده‌گذاری به نیازمندان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی بابیان اینکه امسال باید برای خدمت‌رسانی بهتر ۷۷ میلیارد تومان جذب سپرده داشته باشیم، گفت: ازآنجایی‌که تمامی وام‌ها بیمه است و اگر وام‌گیرنده فوت کند بیمه پاسخگوی مطالبات ما خواهد بود که از این محل تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان از شرکت‌های بیمه دریافتی داشته‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن