اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

برنامه های حرم رضوی در سالروز شهادت امام رضا (ع)

کد خبر : 13241

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان این که حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام رضا (ع) میزبان هزاران زائری است که برای اقامه عزاداری به حرم رضوی مشرف می شوند، افزود: به همین مناسبت ویژه برنامه های سخنرانی و عزاداری شهادت امام رضا (ع) با حضور عزاداران در حرم مطهر رضوی برگزار می شود. به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی در تشریح برنامه های شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی گفت: برنامه های شهادت امام رضا (ع) از صبح روز شنبه ۲۷ آبان آغاز می شود و تا سوم ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

امروز و فردا، اجتماع عظیم عزاداران رضوی

همزمان با ۲۹ و ۳۰ ماه صفر که مصادف با ایام شهادت امام رضا (ع) است، اجتماع عظیم عزاداران رضوی برپا می شود. امسال نیز طبق سنوات گذشته ضمن تشرف هیئت های مذهبی سراسر کشور در روزهای شنبه و یک شنبه ۲۹ و۳۰ ماه صفر به حرم مطهر، برنامه ویژه ای تحت عنوان اجتماع عظیم عزاداران رضوی در صحن جامع رضوی با حضور هیئت های مذهبی سراسر کشور و زائران و مجاوران برپا می شود. این برنامه ‏ها بعد از نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت امین ا… آغاز می شود سپس مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی و سینه زنی می‏ پردازند.

خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع)

ویژه برنامه شب شهادت امام رضا (ع)، پس از نماز مغرب و عشا تحت عنوان شکوه ایثار با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود. شروع این ویژه برنامه با اقامه نماز جماعت توسط آیت ا… هاشمی شاهرودی خواهد بود. حجج اسلام دکتر رفیعی، اسکندری و مدنی سخنرانان ویژه برنامه شب شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی هستند. مرثیه سرایی و سینه زنی میرداماد، سلحشور و عطاپور از دیگر برنامه های شب شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر است. خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) مهم ترین برنامه آیینی امشب خواهد بود که در حرم مطهر رضوی برگزار می شود. این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب حرم رضوی برگزار می شود.

عزاداری روز شهادت امام رضا (ع)

ویژه برنامه های عزاداری و ذکر مصیبت در روز شهادت امام رضا (ع) فردا از اذان صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر تدارک دیده شده است. قرائت زیارت امین ا…، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میر باقری و مرثیه سرایی و سینه زنی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) از برنامه های بعد از اذان صبح تا ساعت ۶است. بخش دوم ویژه برنامه های عزاداری از ساعت ۱۰ صبح با مرثیه سرایی آغاز می شود سپس آیت ا… علم الهدی و حجت الاسلام و المسلمین کازرونی به سخنرانی می پردازند.

شام شهادت امام رضا (ع)

در ویژه برنامه شام شهادت امام رضا (ع) ، ۲۷ آبان حرم مطهر رضوی قبل از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) میزبان عزاداران رضوی است و در این برنامه حجج اسلام اسکندری، پناهیان و آیت ا… صدیقی سخنرانی خواهند کرد.سلحشور، کریمی، طاهری و مشکینی مداحانی هستند که در این مراسم به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت می پردازند. برگزاری اجتماع عزاداران رضوی، در روزهای شنبه و یک شنبه پس از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی از دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی است. احمد واعظی، میرداماد، مطیعی و رسولی مداحان اجتماع بزرگ عزاداران رضوی حرم مطهر هستند. فردا شب همچنین خادمان آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران همچون سال های گذشته، در شام غریبان شهادت امام رضا (ع) از چهارراه شهدا به حرم مشرف خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن