اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اشتغالزایی ۴۰ خانوار کلاتی در طرح دامداری/ تامین ۱۰ درصد گوشت استان توسط مددجویان امداد

کد خبر : 13210

کمیته امداد کلات برای ۴۰ خانوار مددجوی تحت حمایت با طرح دامداری و توزیع هزار و ۶۰۰ رأس گوسفند اشتغال ایجاد کرد.
به گزارش صبح مشهد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان این که برای اجرای طرح آزمایشی دامداری با هدف شبکه سازی و اتصال به بازار وشبکه های اقتصادی نزدیک به یک سال مطالعات علمی صورت گرفته است گفت: این طرح برای اولین بار و به صورت آزمایشی در شهرستان کلات اجرا می شود که پس از بررسی و نظارت بر عملکرد آن و محرز شدن موفقیت طرح، در شهرستان های استان اجرا خواهد شد.

محسن مسعودیان راد با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه طرح دامپروری چهار جانبه بین این نهاد، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی و امور دام جهاد کشاورزی برای اولین بار در این استان انجام‌شده است گفت: در این تفاهم‌نامه کمیته امداد مسئولیت شناسایی و معرفی مددجویان و نیازمندان مستعد، آستان قدس رضوی تامین منابع مالی، امور دام جهاد کشاورزی تامین دام مورد نیاز خانواده‌ها و بسیج سازندگی پشتیبانی این امر را عهده‌دار هستند.
مسعودیان راد با اعلام اینکه دردو مرحله اجرای این طرح ۱۰۰ خانوار مددجوی تحت حمایت و اقشار نیازمند در کلات شاغل می شوند افزود: در گام نخست به ۴۰ خانوار دام تحویل شده است که برای اجرای این طرح به هرخانواده ۵۰ میلیون تومان وام تخصیص داده شده تا خرید ۳۳ تا۴۰ رأس دام، علوفه و دیگر نیازهای آنها از این محل تامین شود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح دام‌های واگذارشده از نژاد اصلاح‌شده انتخاب‌شده‌اند که با دوقلوزایی و دوبار تولیدمثل در طی سال تعداد دام را تا دوبرابر افزایش می دهند ادامه داد: دام‌های ارائه‌شده دارای پلاک‌هایی هستند که در آن مشخصات هر گوسفند مانند سن، تعداد زایش، وزن، تعداد نظارت پزشکی و سایر اطلاعات موردنیاز به‌صورت نرم‌افزاری وجود دارد و قابل‌پیگیری و بهره‌برداری است.
وی ویژگی خاص این طرح را شبکه سازی دانست و بیان کرد:. در این طرح اتصال به شبکه‌های اقتصادی برای خریدوفروش تولیدات گوشتی، شیر و لبنیات و محصولات جانبی موردنظر است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت‌های کمیته امداد از مکان‌های اجرای این طرح استمرار دارد افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح علاوه بر مهاجرت معکوس شهر به روستا و توسعه روستاها، شاهد اشتغال فعال و همبستگی بین اعضای خانواده‌ها هستیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه در حال حاضر در استان دو هزار طرح دامپروری با وجود سه هزار دام توسط کمیته امداد ایجادشده است، افزود: هم اکنون چهار هزار و ۶۰۰ رأس دام در اختیار مددجویان کمیته امداد این استان قرار دارد.
مسعودیان راد یادآور شد: پنج‌تا ۱۰ درصد گوشت موجود در بازار خراسان رضوی توسط مددجویان کمیته امداد این استان تولید می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن