اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حرم مطهر رضوی در شب رحلت رسول خاتم(ص)‌ به سوگ نشست

کد خبر : 13198

همزمان با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن‏ مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی مملو از عاشقان و دلدادگانی بود که برای عرض تسلیت به امام‏شان‌ به حرم امام رضا(ع) مشرف شده بودند.
به گزارش صبح مشهد،  همزمان با شب ۲۸ صفر،‌ نماز باشکوه مغرب و عشا با حضور عزاداران پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) در صحن‏ها و رواق‏های حرم مطهر رضوی برگزار شد.
ساعت‏ها قبل از اذان مغرب دسته ‏های عزاداری به راه افتاده و به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند، تمام خیابان‏های منتهی به حرم مملو از زائران عزاداری بود که برای عرض تسلیت به ثامن الائمه به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.
خادمان بارگاه منور رضوی نیز در تمام ورودی‏ها و صحن و رواق‏های حرم رضوی حضور داشته و زائران را راهنمایی می‏کردند.
در مراسمی که به همین مناسبت تحت عنوان شکوه ایثار در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور در غم رحلت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه دومین اختر تابناک آسمان امام و ولایت؛ امام حسن(ع)، اشک ماتم ریختند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی و سیدمهدی میرداماد و سید مجید بنی فاطمه از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.
در صحن‏های حرم رضوی به ویژه صحن انقلاب، هیئات عزادارای با نوحه خوانی و سینه‏ زنی حال و هوای غیر قابل توصیفی را به نمایش گذاشته بودند.
بارگاه منور امام هشتم(ع) در این ایام به صورت شبانه روزی آمادگی تشرف زائران را دارد و کلیه دستگاه و خادمان رضوی سعی دارند تا فضای توام با آرامش را برای زائران ایجاد کنند.
همچنین در کلیه رواق‏های حرم مطهر رضوی برای عموم زائران برنامه فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن