اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

«عالم آل محمد(ص)، امام خردورزی و محبت» شعار محوری برنامه‌های دهه پایانی صفر آستان قدس رضوی

کد خبر : 13098

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شعار محوری ویژه برنامه‎های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر را «عالم آل محمد(ص)، امام خردورزی و محبت» اعلام کرد.
به گزارش صبح مشهد، سید مرتضی بختیاری در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام و ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال نیز اربعین سید و سالار شهیدان با حضور ارادتمندان و عاشقان به ابا عبدالله الحسین(ع) با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.
وی تصریح کرد: سیاست آستان قدس رضوی محور قرار دادن مردم در تمام امور است، در همین راستا اگر خلاءهایی وجود داشته باشد، آستان قدس رضوی این خلاءها را پر می‌کند.
وی افزود: آستان قدس رضوی در ایام اربعین مرزهای مهران، شلمچه و شهر سامرا را محور اصلی خدمت رسانی‌های خود قرار داده بود. از همین رو در عمود ۴۶۶ بیمارستان صحرایی زده شد و بیش از ۷۰ پزشک از متخصصان بیمارستان رضوی در آنجا حضور یافتند و به زائران خدمات پزشکی ارائه کردند.

راه اندازی ستاد دائم مناسبت‌ها
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از راه اندازی ستادی با عنوان ستاد دائم مناسبت‌ها در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی این ستاد تشکیل شده و مسئولیت آن بر عهده سازمان فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در تمام مناسبت‌های سال چند برنامه محوری را از جمله در مناسبت‎های ایام نوروز، دهه کرامت رضوی و دهه پایانی ماه صفر برگزار می‎کند.
بختیاری به راهبردهای برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه ایام پایانی ماه صفر امسال اشاره و تصریح کرد: یکی از این راهبردها، نقش آفرینی آستان قدس رضوی در تعظیم شعائر و برپایی مراسم عزاداری حضرت رضا(ع) بوده که کارهای بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی با حضور تمام همکاران فرهنگی از جمله حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و… تشکیل شده و یک وحدت رویه‌ای را به وجود آورده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، توجه به الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع) در مبارزه با ظلم و ارائه الگوی انقلابی در اندیشه دینی را از دیگر راهبردهای برنامه‌های آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: یکی از وظایف ما که منتسب به حضرت رضا(ع) هستیم، نشر اندیشه و روحیه انقلابی این امام بزرگوار است.
وی افزود: یکی دیگر از راهبردها تأکید بر ایجاد ظرفیت و فعال کردن استعدادهای موجود در عرصه های شهری و ملی در راستای جریان سازی فکری و فرهنگی و همچنین توجه به مهندسی محتوا با در نظر گرفتن دو محور ولایت و شهادت در برنامه‌های امسال است.
بختیاری اجرایی کردن این راهبردها با سبقه مردمی را رویکرد اصلی دانست و خاطرنشان کرد: محور قرار دادن مردم در امور همواره برکات زیادی را به همراه داشته و تجربه‌ای که داریم این رویکرد رو به افزایش است. سال گذشته در ایام پایانی ماه صفر، ۶۰ هزار نفر میزبان زائران امام رضا(ع) بودند. از این رو امسال نیز برنامه‌ها به صورت ویژه با رویکرد مردمی اجرا می شود.

تکریم زائر رسالت آستان قدس رضوی
وی اظهار کرد: رسالت اصلی آستان قدس رضوی خدمت و تکریم زائر است. این مجموعه عظیم با توجه به فراگیر بودن برنامه‌ها از حیث جغرافیای عملیات، در سطوح مختلف در حرم مطهر، شهر مشهد، استان‌های مختلف و در سطح بین الملل برنامه خواهد داشت.
بختیاری ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن تنوع مخاطبان اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان، هیئات مذهبی و… برنامه های متنوعی در این ایام تنظیم و تدوین شده است.
وی تکیه بر ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و افتخاری در عملیات‌ها شامل خادمان، خادمیاران، گروه‌های مردمی و… را از دیگر رویکردهای آستان قدس رضوی دانست و افزود: نقطه نظرات مردم و رسانه‌ها در طراحی برنامه‌ها برای ما اهمیت دارد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، یکی از نکات مهم دهه پایانی ماه صفر را زائران پیاده‎ برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال نیز زائران پیاده از ۲۱ استان کشور در شرف ورود به مشهد مقدس هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مشارکت خیران تدابیر لازم برای ارائه خدمات تغذیه، اسکان و درمان به ۱۰۰ هزار زائر پیاده دهه آخر صفر اندیشیده شده است.
وی گفت: حضور بیش از هزار هیئت در مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود. تمام هیئات مذهبی عزاداری دهه آخر صفر یک وعده در میهمانسرای حضرت میهمان خواهند بود و به هر هیئت مذهبی یک کیسه برنج و نمک متبرک آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن